کد خبر: ۸۰۷۳۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۸ 21 December 2019

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس از دیشموک حجت الاسلام قدرت‌الله خرمروز مسئول دفتر شورای نگهبان استان در مراسم یکمین سالگرد پدر امام جمعه موقت شهر دیشموک حجت الاسلام طاوسیان  با اشاره به فرهنگ سازی خودجوش مردم در خصوص  مراسمات عزاداری گفت:  فرهنگ خوبی توسط بزرگان بهمئی در خصوص کم کردن هزینه های مراسمات عزاداری در حال انجام است که چنین حرکتی جلوی ریخت و پاش ها و اسراف را می‌گیرد.

وی افزود: بر همه ریش سفیدان، فرهنگیان و معتمدان محلی واجب و ضروری است که مراسمات عزاداری را ساده برگزار کنند کما اینکه توسط برخی از طوایف بهمئی فرهنگ سازی درستی در این زمینه صورت گرفته که  جا دارد از همه پیشگامان این حرکت اسلامی و دینی تقدیر و تشکر شود.

خرمروز گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی مردم تا می‌توانند در هزینه های مراسمات صرفه جویی کنند و به همین شکل مراسمات را با هزینه های پائین برگزار کنید.

وی افزود: در راس همه مردم و مسئولان، امام جمعه دیشموک فرهنگ سازی انجام می دهند که نیاز است سایر طوایف از این طایفه الگو بگیرند.

 

خرمروز در این مراسم با اشاره به مسئله حق الناس گفت: بر ما واجب است که به خاطر پست و مقام حق و ناحق نکنیم کما اینکه در فضای مجازی چنین مواردی را می بینیم و مخصوصا در فضای انتخابات برخی رفتارهای غیر اخلاقی از خود نشان می دهند.

وی افزود: اگر برای خدمت کار کنیم ارزشمند است ولی ایجاد گرد و غبار و مسموم کردن فضای جامعه حق الناس را زیر پا می‌گذارد.

مسئول دفتر شورای نگهبان استان در این مراسم گفت: ارزش آدمی به قدر همت اوست ، اگر همت و آرزوی انسان ها امورات دنیوی باشد همین اندازه ارزش و قیمت دارد.

وی افزود: اگر مطالبات انسان واقعی باشد و بداند که خداوند ناظر اعمال اوست به جایی می رسد که جز خدا نمی بیند.

گفتنی است این مراسم با حضور ائمه جمعه لنده و دیشموک، مسئولان محلی و اعضای شورای اسلامی، مسئول دفتر شورای نگهبان شهرستان کهگیلویه، مدیر بنیاد شهید بهمئی، مسئول دفتر شورای نگهبان استان کهگیلویه و بویراحمد و عموم مردم در مسجد امام حسین(ع) شهر دیشموک برگزار گردید.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار