رصد‌خانه «تابناک»؛ خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: کنعانی مقدم: گام پنجم تیر خلاص برجام خواهد بود / انتقاد حکیمی پور از بیانیه 77 اصلاح‌طلب / مژده سخنگوی سپاه در مورد اقتصاد کشور و.. رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۰۷۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵ 20 December 2019
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
روایت هاشمی طبا از روزی که مجلسی‌ها به احمدی‌نژاد خندیدند
 
عضو هیئت مؤسّس حزب کارگزاران از عدم تحقق برنامه‌های پنج ساله انتقاد کرد و گفت: آقای احمدی نژاد که برنامه پنج ساله را خمیر کرد و مجلسی‌ها هم خندیدند و گفتند عجب خمیرکنی است.سیدمصطفی هاشمی طبا که از اعضای هیات موسس حزب کارگزاران است و سال ۹۶ در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا بود، با بیان اینکه دغدغه من حفظ ایران است خاطرنشان کرد: چرا باید شهری مثل آبادان با یک بارندگی زیر آب برود؟ آیا ما نمی‌توانستیم در این مدت چاره‌ای بیندیشیم؛ بنابراین دولت‌ها به فکر بهبود زیستگاه ما نبودند؛ بنابراین به حفظ زیستگاه بی‌توجهی شده و ما در این چهل سال انواع و اقسام روسای جمهور را دیده و آزمایش کرده‌ایم، اما می‌بینید که فقط ۱۵ درصد از برنامه‌های پنج‌ساله ما تحقق یافته است.
عضو هیئت موسس حزب کارگزاران گفت: آقای احمدی نژاد که برنامه پنج ساله را خمیر کرد و مجلسی‌ها هم خندیدند و گفتند عجب خمیرکنی است از این رو معتقدم هر کسی بیاید فرقی ندارد، چون ما در سیاست‌های کلی کشور راه درست را انتخاب نکردیم.
 
مرعشی اعلام خطر کرد!

سخنگوی حزب کارگزاران می‌گوید؛ اصلا مساله اصلاح‌طلب و اصولگرا نیست، الان هرکس که جزء نیرو‌های ارزشی وفادار به مجموعه نظام و سیاست‌ها نباشد، نمی‌تواند در عرصه انتخابات خیلی نقش آفرینی کند چه اصلاح طلب باشد و چه اصولگرا. حسین مرعشی، عضو شاخص حزب کارگزاران در بخشی از گفتگوی خود در کافه خبر خبرگزاری خبرآنلاین به انتقاد از طرح سرا پرداخت و گفت: «طرح سرا و بقیه طرح‌ها مثل گریه کردن سر قبری است که درآن جنازه‌ای وجود ندارد.» وی درباره ایده رایزنی اصلاح طلبان با شورای نگهبان هم می‌گوید «اصلا شورای نگهبان تصمیم گیر نیست. شورای نگهبان مجری سیاست‌ها است.»
 
دستور رهبر انقلاب برای رفع مشکل اهواز

وزیر کشور با اشاره به آخرین وضعیت سیل در اهواز گفت: گزارشی پیش از این به رهبر انقلاب داده شد و ایشان نیز به رئیس‌جمهور برای رفع این مشکل دستوراتی دادند تا دولت و رئیس‌جمهور برای این موضوع اعتباری لحاظ کند.
 
سرلیستی قالیباف به طور جدی مطرح است

حسینی درمورد سرلیستی قالیباف و حضور موثرش در مجلس گفت: با توجه به تجربه آقای قالیباف در نیروی هوایی سپاه، نیروی انتظامی و شهرداری تهران که تهرانی‌ها حالا بهتر متوجه خدمات ایشان می‌شوند، او به عنوان یک نیروی مجرب و کارآمد می‌تواند در مجلس حضور موثر داشته باشد، البته تاکنون لیست شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب تهیه و سرلیستی ایشان هم نهایی نشده است، اما احتمال این موضوع به جد مطرح است.
 
کنعانی مقدم: گام پنجم تیر خلاص برجام خواهد بود

تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: گام پنجم کاهش تعهدات هسته‌ای تیر خلاصی به برجام خواهد زد. حسین کنعانی مقدم تحلیلگر مسائل سیاست خارجی در گفتگو با مهر، درباره تهدید‌های مکرر اروپایی‌ها علیه ایران در موضوع فعال کردن مکانیسم ماشه، اظهار داشت: سیاست‌هایی که اروپایی‌ها اتخاذ می‌کنند، خارج از سیاست‌های آمریکا نیست. وی ادامه داد: آن‌ها بنا را بر این دارند که از اهرم مکانیزم ماشه علیه جمهوری اسلامی استفاده کرده و موضوع را به شورای امنیت سازمان ملل متحد بازگردانند و قطعنامه ۲۲۳۱ را زیر سوال ببرند. هدف آن‌ها از این کار این است که هم بتوانند فشار‌ها را علیه ایران افزایش دهند و هم اینکه به طوری هم راستا با سیاست‌های آمریکا حرکت کنند که کشورمان از برجام خارج نشود. تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: به نظر می‌رسد در حال حاضر برجام برخلاف برآورد‌های اولیه که ما تصور می‌کردیم یک بازی برد-برد است، تبدیل به یک بازی باخت-برد شده، به این معنی که باخت برای ایران است و برد برای دیگر طرف‌های توافق هسته‌ای حاصل شده است؛ بنابراین آن‌ها سعی می‌کنند از این اهرم علیه جمهوری اسلامی بیشتر استفاده کنند تا بتوانند پرونده کشورمان را به شورای امنیت برده و در کنار آن، روسیه و چین چاره‌ای جز تبعیت از سیاست‌های آن‌ها نداشته باشند. مگر اینکه ایران بخواهد کوتاه بیاید و برجام‌های دیگری را بپذیرد.
 
انتقاد حکیمی پور از بیانیه 77 اصلاح‌طلب

دبیرکل حزب اراده ملت گفت: اینکه عده‌ای دور هم جمع شوند و بیانیه بدهند، کنش سیاسی لوْث می‌شود. این‌گونه موضع‌گیری‌ها، متعلق به دوره ماقبل نهادهای مدنی است.احمد حکیمی‌پور، دبیرکل حزب اراده ملّت در گفت‌وگو با فارس با اشاره به بیانیه ساختارشکنانه 77 اصلاح‌طلب در جریان ناآرامی‌های پس از مدیریت مصرف سوخت، گفت: انتشار این بیانیه در آن مقطع، مقداری عجولانه بود و باید بعد از معلوم‌شدن ابعاد مختلف ماجرا، موضع‌گیری انجام می‌شد.وی با انتقاد از این نحوه بیانیه دادن گفت: کنش‌گران سیاسی اصلاح‌طلب باید کنش خود را در چارچوب هنجارهای حقوقی و قانونی تعریف کنند. بنده کار فردی و طوماری را یک کنش سیاسی نمی‌دانم.حکیمی‌پور با بیان اینکه بهتر است افراد امضاءکننده این بیانیه در قالب تشکل‌های رسمی و قانونی حرف‌شان را بزنند تا بتوانند از موضع خود دفاع کنند، گفت: این بیانیه، بیانیه فردی است و نمی‌شود آن را موضع اصلاح‌طلبان به‌حساب آورد، چرا که بیانیه اصلاح‌طلبان در قالب بیانیه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که همه امضاء کردند، منتشر شد.
 
توصیه‌های سردار نقدی به زوج‌های جوان

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: از جوسازی، جنگ روانی و انحرافاتی که دشمنان در فضا‌های مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای برای بر هم زدن خانواده‌ها ترویج می‌دهند، پرهیز کنید و به خداوند و نماز پناه آورید. سردار محمدرضا نقدی شب گذشته (۲۸ آذر) در مراسم ازدواج ۱۵۰۰ زوج هرمزگانی در ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس، اظهار کرد: خداوند در قرآن وعده می‌دهد که با ازدواج فقیر غنی می‌شود و باید به این ایمان داشت که در عمل به وعده‌ها هیچ کس خوش قول‌تر از خداوند نیست. معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در سن جوانی که شور و نشاط دارید ازدواج کنید و زود فرزند بیاورید، گفت: پیامبر می‌فرمایند مردی که برای امرار و معاش خانواده اش زحمت می‌کشد و روزی کسب می‌کند مانند مجاهد در راه خدا و یک رزمنده است. نقدی با بیان اینکه در فراز و نشیب‌های زندگی دست یکدیگر را بگیرید و صبر داشته باشید، عنوان کرد: از جوسازی، جنگ روانی و انحرافاتی که دشمنان در فضا‌های مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای برای بر هم زدن خانواده‌ها ترویج می‌دهند از آن‌ها پرهیز کنید و به خداوند و نماز پناه آورید.
 
تکذیب شایعه شهادت سردار فضلی

یک منبع آگاه اخبار منتشره در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در خصوص شهادت سردار علی فضلی را تکذیب کرد. یک منبع آگاه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، اخبار منتشره در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در خصوص شهادت سردار سرتیپ پاسدار جانباز حاج علی فضلی فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین را تکذیب کرد.به گفته وی حال سردار فضلی خوب و در حال طی مراحل درمان قرار دارند.
 
مژده سخنگوی سپاه در مورد اقتصاد کشور

سردار رمضان شریف گفت: منکر نارسایی‌های اقتصادی در کشور نیستیم، اما این نارسایی‌ها به فرصت تبدیل خواهیم کرد و از این بابت نگران نیستیم. در گام دوم انقلاب، چنان اقتصاد پایداری در کشور حاکم خواهد شد که در باور نمی‌گنجد.
 
دلیل لغو استیضاح زنگنه و رحمانی فضلی

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به مطرح شدن استیضاح وزیر کشور و وزیر نفت در مجلس اظهار داشت: اصلاح یکباره قیمت بنزین و نارضایتی‌های مردم موجب شده بود که نمایندگان مجلس طرح استیضاح ۲ وزیر را مطرح کنند، اما در یک اقدام غیرحرفه‌ای و غیرمنطقی امضای خود را پس گرفتند.اسدالله عباسی با تأکید بر در نظر گرفتن شرایط حساس فعلی تصریح کرد: اگرچه معتقد هستم افزایش قیمت بنزین کار اشتباهی بود، اما با توجه به انتخابات پیش رو و فرمایشات مقام معظم رهبری بهتر است مصلحت کشور را در نظر داشته باشیم و منتفی شدن استیضاح ۲ وزیر نیز در این راستا بود.
 
بزرگترین دغدغه شورای ائتلاف اصولگرایان برای رسیدن به وحدت

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم در بخشی از گفتگو با خبرآنلاین درباره آخرین تلاش‌های شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب برای وحدت بین اصولگرایان گفت: در شورای ائتلاف، بحث بر سر ائتلاف حداکثری هم‌چنان ادامه دارد و خبر‌هایی که دوستان داده‌اند دو نشست با اعضای جبهه پایداری -که هر کدام سه ساعت بوده است- داشته‌اند و گفته‌اند که به یکدیگر نزدیک شده‌ایم، اما هنوز خبر نهایی که از اینکه جبهه پایداری به ائتلاف پیوسته باشد، نیست.وی افزود: امیدوارم که این مسیر ادامه پیدا کند و آن‌ها هم به ائتلاف بپیوندند و حتی اگر دیگرانی هم باقی مانده‌اند به جمع ائتلاف اضافه شوند و ما شاهد لیست واحد باشیم.سخنگوی جامعه روحانیت مبارز هم‌چنین تاکید کرد هم‌چنان بزرگترین دغدغه شورای ائتلاف، جبهه پایداری است.این چهره سیاسی اصولگرا درباره سهم‌خواهی در میان گروه‌های اصولگرا هم گفت: انتخاب افراد بر اساس ملاک‌ها خواهد بود، نه بر اساس سهم‌خواهی احزاب. همه متعهدند که سهم‌خواهی نکنند.
 

مردم آمریکا اگر واقعاً حضرت مسیح را قبول دارند، باید دست رد به سینه ترامپ بزنند
آیة الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران، با اشاره به فشارها به شیخ ابراهیم زکزاکی، برای سلامتی رهبر شیعیان نیجریه دعا کرد. وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله شهید دکتر مفتح، وی را منادی وحدت حوزه و دانشگاه دانست و گفت: برای مقام ایشان در پیشگاه خدا علو بالاتری را مسئلت می‌کنیم. امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به سالروز ولادت حضرت عیسی مسیح(ع) گفت: مردم آمریکا اگر واقعاً حضرت مسیح را قبول دارند باید دست رد به سینه حاکم نالایق آمریکا بزنند. مردم آمریکا بدانند اگر این نالایق و جاهل رأی بیاورد در تمام خون‌هایی که می‌ریزد شریک خواهند بود.

قالیباف: جریان اصلاح‌طلب استارت استعفای روحانی را زده است
محمدباقر قالیباف ضمن انتقاد از متوقف کردن کشور توسط دولت با بهانه های مختلف، یادآور شد: وضعیت فعلی کشور به دلیل عدم وجود ثبات اقتصادی است و دولتی ها برای هر اقدامی منتظر موضوع اینستکس و FATF و امثال آن هستند. قالیباف با تاکید بر بی عملی و بدعملی دولت خاطرنشان کرد: برخی برای تشدید اختلافات در سطوح مختلف نظام کار می‌کنند. وی با اشاره به برخی زمزمه های مشکوک پیرامون استعفای رئیس جمهور گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان‌ به صورت صریح فرمودند کسی که حرف از استعفای رئیس دولت بزند در پازل دشمن حرکت می‌کند؛ اما جریان اصلاح‌طلب استارت استعفای رئیس‌جمهور را زده است و قطعا طرح چنین مساله ای اتفاقی نیست. قالیباف با اشاره به تحرک خوبی که امروز در قوه قضائیه شکل گرفته است، تصریح کرد: امروز متاسفانه ضعف عملکرد در حوزه مجلس و دولت به حساب نظام و ناکارآمدی دین در حوزه اجتماعی گذاشته می‌شود تا مردم را از انقلاب اسلامی جدا کنند. وی در جمع بندی این بخش از سخنان خود با طرح این پرسش که وظیفه ما در این شرایط چیست، گفت: بدون شک ما نیازمند یک‌ خیزش ملی و مردمی برای نجات کشور از بی عملی و اجرای تصمیمات غلط به روش‌های غلط هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی: ۷۴ درصد بودجه کشور متعلق به شرکت‌های دولتی زیان‌ده است
غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه ما نگران سال ۹۹ هستیم، عنوان کرد: چشم‌انداز مثبتی را نمی‌بینیم و بودجه‌ای که به مجلس ارائه شده نگرانی را چند برابر می‌کند. ۷۴ درصد بودجه‌ کشور متعلق به شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی بوده، در حالی که درصد بالایی از آنها سال‌هاست زیان می‌دهند. دست ما از دولت کوتاه است، امیدواریم مجلس به این پیشنهادات در خصوص بودجه توجه کند و تغییرات مثبتی در بودجه‌ کشور به وجود آورد.

مطهری: معلوم نیست در انتخابات با چه جریان سیاسی همراه شوم
نماینده مردم در تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بعدا معلوم می شود در انتخابات مجلس شورای اسلامی با چه جریان سیاسی همراه می شوم. علی مطهری در گفت و گو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که در انتخابات مجلس با چه جریان سیاسی همراه خواهید بود، اظهار کرد: هنوز هیچ چیزی معلوم نیست و باید جلوتر برویم تا بعدا معلوم شود.  من با همه دوست هستم و مشکلی ندارم. وی همچنین در پاسخ این پرسش که آیا صلاحیت شما در هیات های اجرایی تایید شده است، گفت: بله تایید شده است.

ادعای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات: برخی اصولگرایان با پرونده فساد مالی تایید صلاحیت شدند
رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در واکنش به ردصلاحیت تعدادی از اصلاح‌طلبان در سراسر کشور از سوی هیات‌های اجرایی طی بیانیه‌ای اعلام کرد : شورای هماهنگی جبهه اصلاحات (شامل 30 حزب اصلاح‌طلب) در نشست فوق‌العاده‌ای، ردصلاحیت‌های صورت گرفته در فرمانداری‌ها و هیات‌های اجرایی را مورد بررسی قرار داد و با انتقاد از وزارت کشور، خواستار تصحیح این روند شد. مصطفی کواکبیان رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، در گفتگویی، با اشاره به ردصلاحیت برخی چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب مدعی شد: براساس اطلاع ما برخی چهره‌های شاخص منسوب به  جریان اصولگرایان که حتی دارای پرونده‌های اقتصادی و متهم به فساد مالی هستند از سوی هیات‌های اجرایی تایید شده‌اند اما تعدادی از نمایندگان فعلی اصلاح‌طلب متاسفانه رد صلاحیت شده‌اند!

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار