رییس دادگستری استان اردبیل:
رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت: مشکلات معیشتی منشاء بیشتر آسیب‌های اجتماعی است و برای بهتر شدن وضعیت معیشتی مردم باید اقدامات موثری انجام شود.
کد خبر: ۸۰۷۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳ 19 December 2019

به گزارش تابناک اردبیل،‌ناصر عتباتی امروز پنجشنبه در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اردبیل افزود: در گذشته مسائل مالی در بروز اختلافات خانوادگی کمرنگ بود اما امروز در بیشتر اختلافات و بروز آسیب‌های اجتماعی مسائل مالی و شرایط اقتصادی نامطلوب دخیل است و مشکلات معیشتی خانواده‌ها را با چالش مواجه کرده است.

وی اظهارداشت: جوانان بسیاری بخاطر جرایم در زندان هستند که عمده آن مربوط به موادمخدر است و منشاء بیشتر آنها به فقر اقتصادی خانواده‌ها برمی‌گردد.

رییس کل دادگستری استان اردبیل بیان‌کرد: اگر به وضعیت اقتصادی خانواده‌ها توجه شود بدنبال آن وضعیت اجتماعی و فرهنگی جامعه نیز بهبود می‌یابد و مطابق بررسی‌هایی که از پرونده‌های موجود در دادگاه‌ها به‌عمل آمده بیشتر مشکلات موجود مربوط به مسائل مالی و اقتصادی است.

عتباتی گفت: ایجاد اشتغال و تولید از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمره سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و دستگاه قضایی از سرمایه‌گذاری‌هایی که منجر به اشتغال می‌شود حمایت می‌کند.

وی اضافه‌کرد: یکی ار مشکلات اصلی استان بیکاری است و دستگاه قضایی هم همگام با دولت برای برطرف شدن مشکلات اقتصادی تلاش می‌کند.

به نوشته ایرنا،‌ رییس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به راه‌اندازی شورای حل اختلاف ویژه صنعت ادامه‌داد: کار مقدماتی راه‌اندازی این شورا با هدف رفع مشکلات حوزه صنعت و واحدهای تولیدی و صنعتی انجام شده و بزودی شاهد راه‌اندازی آن خواهیم بود.

وی حمایت بانک‌ها از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران را ضروری خواند و گفت: مدیرانی که با سلیقه‌های شخصی خود در تضامین و پرداخت تسهیلات عمل کرده و قوانین را زیر پا بگذارند، دستگاه قضا مطابق قانون با آنها برخورد می کند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار