رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری گفت: آب رودخانه کن با هدف شناسایی منابع و واحدهای متخلف آلاینده در شهرستان ری پایش زیست محیطی می‌شود.
کد خبر: ۸۰۶۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶ 18 December 2019

به گزارش تابناک تهران، زهره عبادتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رودخانه کن یکی از مهمترین منابع آب کشاورزی در بخش غربی شهرستان ری است که باید کانون‌ها و منابع آلاینده آن شناسایی و با متخلفان برخورد شود.

وی با بیان اینکه نتایج این پایش در اختیار مسئولان شبکه بهداشت شهرستان ری قرار خواهد گرفت، عنوان کرد: کارشناسان شبکه بهداشت با آگاهی از نوع آلایندگی‌های موجود در آب‌های سطحی می توانند نظارت دقیق تری بر سلامت محصولات کشاورزی تولید شده در این شهرستان داشته باشند.

عبادتی یادآور شد: اداره محیط زیست شهرستان ری با صنایع و کارخانجاتی که پساب‌ها و فاضلاب‌های صنعتی خود را به صورت خام وارد چرخه محیط زیست و رودخانه‌های می کنند به شدت برخورد خواهد کرد.

وی در ادامه از آلودگی شدید مسیل های فیروزآباد و سرخه حصار خبر داد و افزود: آلودگی آب های این ۲ مسیل بسیار بالاتر از حد استاندارد است و به هیچ عنوان نباید در مزارع سبزی و صیفی استفاده شود.

عبادتی تاکید کرد: ایجاد تصفیه خانه در مسیر مسیل های فیروز آباد و سرخه حصار از مهمترین نیازهای شهرستان ری است که باید مسئولان وزارت نیرو و سایر دستگاه های مرتبط در دستور کار خورد قرار دهند.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی درحدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است، این شهرستان محل عبور رودخانه های کن، شور، کرج و مسیل های فیروزآباد و سرخه حصار است.

توسعه کلان شهر تهران و ایجاد واحدهای تولیدی متعدد در حاشیه رودخانه‌ها و آب راه‌ها باعث آلودگی شدید منابع آب و مشکلات زیست محیطی متعدد در جنوب پایتخت شده است که آلودگی اراضی کشاورزی و ضایع شدن حق آب کشاورزان شهرستان ری و ورامین از جمله این مشکلات است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار