مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خوزستان گفت: ۳ بیمارستان در خوزستان وجود دارد که سیستم تصفیه فاضلاب آن‌ها دچار مشکل شده است که دو بیمارستان در حال بازسازی هستند و در یک مورد تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.
کد خبر: ۸۰۶۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱ 17 December 2019

 محمدجواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خوزستان در جمع خبرنگاران درخصوص تخلیه فاضلاب بیمارستان‌ها به رودخانه، اظهار کرد: ۳ بیمارستان در خوزستان وجود دارد که سیستم تصفیه فاضلاب آن‌ها دچار مشکل شده است که دو بیمارستان در حال بازسازی هستند و در یک مورد تاکنون اقدامی صورت نگرفته است و به شبکه فاضلاب شهری تخلیه می‌شود.

وی افزود: بیمارستان گلستان اهواز دارای دو سیستم تصفیه فاضلاب است که یک سیستم آن در مدار است و یک سیستم دیگر در حال بازسازی و احیا است و با پیگیری‌های صورت گرفته به‌زودی در مدار قرار می‌گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خوزستان عنوان کرد: فاضلاب بیمارستان امیدیه وارد شبکه فاضلاب شهری می‌شد که سیستم تصفیه فاضلاب را بازسازی کامل انجام دادند و امروز در مدار قرار گرفت.

وی افزود: بیمارستان حضرت زینب ماهشهر و بیمارستان لالی که از بیمارستان‌های مقیاس کوچک هستند فاقد سیستم تصفیه هستند که با پیگیری‌های انجام شده اعتبار لازم برای پکیج‌های تصفیه فاضلاب تأمین شد و در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است.

اشرفی با اشاره به مشکل نبود سیستم تصفیه فاضلاب شهری در برخی شهرها، اظهار کرد: در بخشی از شهر اهواز، آبادان و خرمشهر تصفیه‌خانه‌ها تا حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند و تصفیه‌خانه فاضلاب شهر شادگان نیز امسال وارد مدار می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب فاضلاب در شرق اهواز، افزود: تصفیه‌خانه مجهز شرق اهواز برای بهره‌برداری در انتظار تکمیل شبکه جمع‌آوری است که مقرر شد طی ۲ ماه آینده حدود ۸۰ هزار مترمکعب از پساب‌های شهری که در حال حاضر وارد رودخانه می‌شوند از طریق این کلکتور به تصفیه‌خانه شرق اهواز با ظرفیت ۱۲۰ هزار مترمکعب در روز تخلیه شوند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خوزستان عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد آب شرب مصرفی شهروندان اهوازی از منابع بالادستی وارد شبکه آب شهری می‌شود که متأثر از آلودگی‌های شهر اهواز نیست اما جوامع روستایی پایین‌دست از این آب برداشت می‌کنند که قطعاً اثرات آن دامن‌گیر مردم می‌شود.

وی گفت: با ورود مقام معظم رهبری و دستگاه قضایی به این موضوع این نوید داده می‌شود که ظرف ۳ سال آینده شاهد رفع مشکل فاضلاب در شهر اهواز خواهیم بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار