رئیس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه کار‌ها باید به صورت الکترونیکی یا پیامکی انجام شود بیان داشت: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد پرونده‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود
کد خبر: ۸۰۶۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶ 17 December 2019

 حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی، رییس کل دادگستری استان مرکزی در سفر به شهرستان دلیجان با کارکنان این مجموعه دیدار و به گفت و گو پرداخت.

 

حجت‌الاسلام عبداللهی بر لزوم اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های قوه قضاییه تأکید کرد و گفت: شهرستان دلیجان نسبت به سایر دادگستری‌ها از وضعیت بهتری برخوردار بوده و در بسیاری موارد از دیگر دادگستری‌ها جلوتر است. استان مرکزی یکی از استان‌های برخوردار کشور است، ۴۳ درصد چارت نیروی اداری استان کامل است در صورتیکه اکثر معاونت‌ها با کمتر از ۲۰ درصد چارت کار می‌کنند.


وی با بیان اینکه دلیجان دومین یا سومین شهرستانی بود که ساختمان شماره ۲ آن ساخته شد، تشریح کرد: با توجه به اینکه تجهیز ابزارآلات اداری مطالبه کارکنان این مجموعه است در صورت تخصیص اعتبارات تعمیر و تجهیز ادوات کاری در دستور کار قرار می‌گیرد.


این مقام مسؤل لزوم اجرای برنامه‌ها و تجهیز ادوات اداری را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: اگر در سال مشکلات را به مرور حل کنیم در مدت زمان کوتاهی مشکلات رفع می‌شود. برخی مشکلات قضایی ریشه در قبل دارد و باعث شده کارکنان بی انگیزه و غیرفعال شوند باید این مشکلات رفع شود و در مسیر کاهش پرونده‌های مانده موجود تلاش مضاعف صورت گیرد.


وی اظهار کرد: ارائه آمار و اعلام موجودی‌ها باعث می‌شود بهره وری سطوح نگه داشته شود و بتوان طی ماه شعبه را مدیریت کرد. با مدیریت بهره وری کمک کنیم تا موجودی پرونده‌ها کم شود.


حجت‌الاسلام عبداللهی در ادامه سخنان خود به شکایات انتظامی و تخلفات اداری این شهرستان هم اشاره کرد و افزود: داشتن روحیه جهادی به رفع شکایات می‌انجامد وظیفه مدیریت این است که نگاه‌ها را تغییر دهید. نسبت بهره‌وری در این شهرستان باید ارتقاء یابد.

 

این مقام مسئول برلزوم دقت در انجام کار تأکید کرد و گفت: هرچه رضایتمندی مردم و مراجعه کنندگان بیشتر باشد آسیب‌ها کمتر می‌شود. تعامل و همکاری بیشتر باعث می‌شود تا مشکلات به سرعت برطرف شود و برای رفع مشکلات راهکار‌های اصولی و کاربردی ارایه شود.


وی با بیان اینکه بهره وری‌ها باید بازنگری شود، خاطر نشان کرد: سیاست قوه قضائیه بر کاهش پرونده‌های ورودی است، ۲۷۰ پرونده وارده در یک شعبه غیر معقول است. شورای حل اختلاف باید نیرو‌هایی زبده داشته باشد. اگر نیرو‌های این مجموعه بی انگیزه و غیرفعال هستند بدون تعارف آنان را کنار بگذارید. ورودی‌ها باید کنترل شود. فعال بودن شورای حل اختلاف به کاهش ورودی پرونده‌ها کمک می‌کند. همچنین کار‌ها باید به صورت الکترونیکی یا cms انجام شود در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد پرونده‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار