در حالی که از نخستین ساعات صبح امروز سه‌شنبه ۲۶ آذر ماه شاهد بارش باران در مناطق مختلف استان البرز هستیم، اما شاخص‌ کیفی هوا در کرج، فردیس، نظرآباد و ساوجبلاغ همچنان در محدوده ناسالم و حالت هشدار قرار دارد.
کد خبر: ۸۰۶۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹ 17 December 2019

‌به گزارش «تابناک البرز»؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: شاخص کیفی هوا در کرج، فردیس، نظرآباد و ساوجبلاغ به ترتیب بر روی ۱۵۷، ۱۶۰، ۱۶۲ و ۱۵۵ و در محدوده ناسالم قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که شاخص در محدوده ناسالم قرار گیرد با توجه به تشدید بیماری‌های قلبی، ریوی و همچنین افزایش علائم تنفسی توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی،کودکان و سالمندان از فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل اجتناب ورزند و سایر افراد نیز فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

گفتنی است دانشگاه علوم پزشکی البرز نیز با اشاره به پایداری آلودگی هوا و پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر بارندگی، از شهروندان خواسته از قرار گرفتن غیر ضروری در هوای باز، هنگام بارندگی خودداری کنند.

 کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوا هم شب گذشته به علت پیش بینی تداوم آلودگی هوا، کلیه دانشگاه‌ها، مدارس، مهدهای کودک و پیش دبستان‌های استان البرز را در نوبت صبح روز سه‌شنبه ۲۶ آذرماه تعطیل اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار