برای بسیاری از افراد، فصل تابستان به دلیل تعطیلات مدارس و گرم بودن هوا فصل سفر و مسافرت است. اما اگر شما هم عاشق برف و هوای زمستانی باشید می دانید که در فصول سرد سال هم می توان سفر کرد و چه بسا سفر لذت بخش تر و بهتری را بتوان تجربه کرد. در فصل زمستان قیمت بلیط هواپیما، هتل و هزینه های خورد و خوراک به شدت کاهش پیدا می کند و همین موضوع مزید بر علت می شود تا بسیاری زمستان را برای مسافرت انتخاب کنند. در این مطلب زیباترین مقاصد برفی جهان را به شما معرفی می کنیم که تعطیلاتی زمستانی و شگفت انگیز را برای شما فراهم می کنند.
کد خبر: ۸۰۶۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹ 16 December 2019

برای بسیاری از افراد، فصل تابستان به دلیل تعطیلات مدارس و گرم بودن هوا فصل سفر و مسافرت است. اما اگر شما هم عاشق برف و هوای زمستانی باشید می دانید که در فصول سرد سال هم می توان سفر کرد و چه بسا سفر لذت بخش تر و بهتری را بتوان تجربه کرد. در فصل زمستان قیمت بلیط هواپیما، هتل و هزینه های خورد و خوراک به شدت کاهش پیدا می کند و همین موضوع مزید بر علت می شود تا بسیاری زمستان را برای مسافرت انتخاب کنند. در این مطلب زیباترین مقاصد برفی جهان را به شما معرفی می کنیم که تعطیلاتی زمستانی و شگفت انگیز را برای شما فراهم می کنند.

ترومسو

ژاپن، پارک میمون جیگوکودانی | Jigokudani Monkey Park

پارک میمون جیگوکودانی ژاپن در هر فصل سال بسیار شگفت انگیز و تماشایی است. اما این پارک به ویژه در فصل زمستان در روزهای برفی به مکانی سورئال و رویایی تبدیل می شود. اگر در زمستان به این پارک سفر کنید با صحنه ای باورنکردنی و بی نظیر روبرو می شوید: در این پارک می توانید میمون های برفی یا ماکاک ژاپنی را ببینید که در چشمه های آب گرم طبیعی حمام می کنند و با فرو رفتن در آب گرم طبیعی روزهای سرد سال را سپری می کنند. آب تنی کردن این میمون ها آنقدر تماشایی و دیدنی است که مسافران زیادی زمستان را برای بازدید از این پارک اختصاص می دهند و عکاسان زیادی برای عکس گرفتن از این میمون ها به پارک می آیند. به ویژه در ماه های ژانویه و فوریه می توان این صحنه های فوق العاده را دید.

علاوه بر این، تفریحات و سرگرمی های برفی زیادی مثل تور برفی، اسکی، سورتمه سواری و … هم در این پارک وجود دارد که مسافران و بازیدکنندگان را سرگرم می کند.

پارک میمون های برفی

کانادا، پارک ملی بَنف | Banff National Park

کانادا هم یکی از بهترین مقاصد برفی است و در استان های مختلف این کشور می توان شاهد زمستانی زیبا و پربرف بود. با این حال، در سرتاسر کانادا، پارک ملی بنف بیش از همه به خاطر زیبایی های زمستانی اش شهرت پیدا کرده و یکی از محبوب ترین و بهترین مقاصد برفی به شمار می رود. پارک ملی بنف در سال ۱۸۸۵ تاسیس شده و یکی از قدیمی ترین پارک های ملی در آمریکای شمالی است. این پارک در نزدیکی کوهستان راکی در کالگری، آلبرتا قرار گرفته و مسافران زیادی برای تماشای کوهستان های پوشیده از برف، دریاچه های یخ زده و چشم اندازهای برفی و زمستانی و لذت بردن از تفریحات زمستانی مثل اسکی، اسنوبوردینگ، سورتمه سواری و … به این پارک سفر می کنند.

هرسال فستیوال جادویی یخی در این منطقه برگزار می شود و بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان مجسمه ها و تندیس های فوق العاده زیبا و هنرمندانه ای در یخ می تراشند. این رویداد پرطرفدار از ۱۶ تا ۲۷ ژانویه برگزار می شود و بسیار محبوب و پرطرفدار است.

پارک ملی بنف کانادا

اتریش، هالشتات | Hallstatt

دهکده هالشتات اغلب با عنوان زیباترین دهکده جهان شناخته می شود و در تمام طول سال بسیار زیبا و رویایی است. اما با فرارسیدن زمستان و سپیدپوش شدن چهره این دهکده، فضایی جادویی و شگفت انگیز به وجود می آید و آن را به یکی از بهترین و رویایی ترین مقاصد برفی تبدیل می کند. مسافرانی که به این دهکده اتریشی سفر می کنند می توانند از چشم انداز باشکوه و بی نظیر کوهستان سالزبرگ که پوشیده از برف شده لذت ببرند و تعطیلاتی برفی و رویایی را در این دهکده سپری کنند.

هالشتات دهکده ای کوچک در کنار دریاچه است و در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در این روستا جاذبه های تاریخی و فرهنگی زیادی وجود دارد که باعث جذاب تر شدن این دهکده می شود.

دهکده هالشتات

آلمان، مونیخ | Munich

مونیخ سومین شهر بزرگ آلمان و یکی از زیباترین شهرهای این کشور و اروپاست و مسلما در هر زمانی از سال جذابیت های فراوانی دارد. با این حال، در فصل زمستان وبه ویژه در ایام تعطیلات کریسمس این شهر چهره ای بسیار زیبا و رویایی پیدا می کند. بازدیدکنندگان و مسافرانی که در این ایام به مونیخ سفر کنند می توانند در بازار کریسمس مونیخ، که یکی از قدیمی ترین بازارهای کریسمس در جها است اوقات لذتبخشی را سپری کنند. این بازار هر ساله از ۲۷ نوامبر تا ۲۴ دسامبر در مقابل تالار شهر مونیخ برگزار می شود و شهر را به یک بازار کریسمسی و چراغانی شده زیبا تبدیل می کند. در این بازار علاوه بر لذت بردن از حال و هوای زمستانی و کریسمسی، می توانید سوغاتی ها و هدایای بسیار زیبا و هیجان انگیزی برای خود و عزیزانتان بخرید و به عنوان سوغات همراه بیاورید.

مونیخ

چین، هاربین | Harbin

شهر هاربین به دلیل شدت سرما و برودت هوا در فصل زمستان مشهور است و یکی از سردترین شهرهای چین است. به همین دلیل اگر به دنبال یکی از بهترین مقاصد برفی و زمستانی می گردید مطمئنا این شهر در صدر لیست قرار می گیرد. فستیوال بین المللی مجسمه های برفی هاربین که بزرگ ترین و باشکوه ترین فستیوال در نوع خودش است همه ساله در این شهر برگزار می شود و شرکت کنندگانی از سرتاسر دنیا در دو قسمت بزرگ و مسیع در دو طرف رودخانه سونگوا به ساخت مجسمه های یخی و برفی بی نظیری مشغول می شوند.

هاربین چین

ایسلند، ریکیاویک | Reykjavík

ایسلند شمالی ترین کشور اروپایی و در نزدیکی مدار قطبی قرار گرفته و همان طور که انتظار می رود آب و هوایی سرد و قطبی دارد. ایسلند به معنای سرزمین یخ است و پایتخت آن، شهر ریکیاویک یکی از بهترین مقاصد برفی و زمستانی در جهان به شمار می رود. ریکیاویک معمولا به عنوا سردترین شهر اروپا شناخته می شود و در طول زمستان آب و هوایی سرد و برفی دارد. فستیوال نور زمستانی که از ۷ تا ۹ فوریه برگزار می شود، جشنی رویایی و زمستانی است و بازدیدکنندگان می توانند از تفریحات و ورزش های زمستانی مثل اسکیت سواری و … لذت ببرند.

ریکیاویک

جمهوری چک، پراگ | Prague

پراگ پایتخت زیبا و جادویی جمهوری چک یکی از زیباترین شهرهای اروپایی است و با جاذبه های گردشگری و تاریخی و فرهنگی فراوانی که دارد مقصد محبوبی به شمار می رود. اگرچه بسیاری از مسافران در فصول گرم تر سال به این شهر سفر می کنند اما نباید از زمستان پراگ غافل شد. در طول زمستان چهره این شهر سپیدپوش می شود و فضایی جادویی و شگفت انگیز به وجود می آید. قدم زدن در خیابان های سنگفرش پراگ و تماشای بارش برف در زیر نور چراغ های خیابان فضایی تجربه ای رمانتیک و رویایی برای بازدیدکنندگان خواهد بود. در شهر پراگ رستوران ها، مراکز خرید و کافه های متعددی وجود دارد که اگر سردتان شد می توانید به آغوش گرم آن ها پناه ببرید و در حالی که از پنجره منظره برفی بیرون را تماشا می کنید یک فنجان قهوه یا چای گرم نوش جان کنید.

پراگ

نیوزلند، کوئینزتاون | Queenstown

نیوزلند کشوری شگفت انگیز در نیمکره جنوبی است و به همین دلیل فصل زمستانش مصادف با تابستان اکثر کشورهای نیمکره شمالی اتفاق می افتد. فصل زمستان در نیوزلند از ماه ژوئن تا آگوست است و شهر کوئینزتاون با کوهستان های پوشیده از برف و چشم اندازهای نفس گیر برفی اش به یکی از بهترین و محبوب ترین مقاصد برفی و زمستانی تبدیل می شود. فستیوال سالانه زمستانی که هرسال در این شهر برگزار می شود با تفریحات و ورزش های زمستانی و موسیقی و رقص و آواز، فضایی شاد و هیجان انگیز به وجود می آورد.

کوئینزتاون

نروژ، ترومسو | Tromso

ترومسو در نزدیکی مدار قطبی قرار گرفته و آب و هوایی سرد و قطبی دارد. اما برای آن دسته از مسافران که علاقمند به برف و زمستان هستند و می خواهند شاهد نورهای شمالی یا شفق قطبی باشند یکی از بهترین مقاصد برفی به شمار می رود. اگر برای مقصد زمستانی این شهر برفی را انتخاب کردید می توانید در کنار فعالیت های زمستانی از موزه های فراوان این شهر مثل موزه قطبی و موزه ترومسو دیدن کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار