معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی عنوان کرد:
معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی، تبدیل دانش به فناوری‏ را مهمترین هدف جهاد دانشگاهی در حوزه پژوهش دانست و گفت: چه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و چه بعد از آن، به شکلی که باید در حوزه بومی‌سازی صنعت نفت تلاش نشده است.
کد خبر: ۸۰۵۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲ 15 December 2019

محمدرضا پورعابدی در حاشیه بازدید از نمایشگاه ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت و حفاری خوزستان، در خصوص دستاوردهای پژوهشی جهاد دانشگاهی در حوزه صنعت نفت، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با توجه به اهمیت صنعت نفت به عنوان پیشران اقتصاد کشور، همواره تلاش کرده است تا در این حوزه فعالیت و توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی افزود: متاسفانه باوجود اینکه بیش از ۱۰۰ سال است که در کشور فعالیت‌هایی در حوزه صنعت نفت در حال انجام است، کمتر سعی شده تا در بومی‌سازی این صنعت اقدامات شایسته‌ای انجام بگیرد.

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی تصریح کرد: چه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و چه بعد از آن، به شکلی که باید در حوزه بومی‌سازی صنعت نفت تلاش نشده است.

پورعابدی ادمه داد: در سال‌هایی که قیمت نفت نوسان داشته و دشمنان سعی کرده‌اند تا با این حربه کشور را در تنگنا قرار دهند، در داخل تلاش کرده‌ایم تا به صورت نسبی به خودکفایی در حوزه صنعت نفت دست پیدا کنیم.

وی گفت: یکی از اهداف ذاتی جهاد دانشگاهی کمک به بومی‌سازی فناوری و تولید فناوری است و در این زمینه تلاش کرده‌ایم تا با توجه به اهمیت صنعت نفت، در این حوزه گام‌های بزرگی برداریم و سال‌ها است که در این حوزه در حال کار هستیم.

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی عنوان کرد: جهاد دانشگاهی در حوزه‌های بالادستی، میان دستی و پایین دستی صنعت نفت توانسته است اقدامات خوبی انجام دهد.

پورعابدی عنوان کرد: در این زمینه جهاد دانشگاهی در بحث تولید UPS های صنعتی، بازوی بارگیری نفت، نمک‌زدایی، مته‌های حفاری، پودرهای میکروبی برای تبدیل پسماندها و... ورود کرده و به دستاوردهای خوبی رسیده است.

وی ادامه داد: برخی از این فعالیت‌ها تجاری شده و اکنون به تولید انبوه رسیده است. مته‌های حفاری، پودرهای میکروبی و دکل‌های حفاری در مجموعه جهاد به تولید انبوه رسیده‌اند.

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی با اشاره به تاسیس مرکز بازرسی جهاد دانشگاهی خوزستان عنوان کرد: توان سخت افزاری خوبی در مجموعه جهاد دانشگاهی خوزستان وجود دارد اما ضعف‌هایی در حوزه طراحی و فنی‌مهندسی وجود دارد که باید در کنار سازندگان تجهیزات، این توانایی نیز ارتقا داده شود.

پورعابدی با بیان اینکه دانش باید در دانشگاه‌ها تولید شود، گفت: جهاد دانشگاهی به دنبال پژوهش‌های کاربردی و توسعه‌ای است. ما به دنبال تبدیل دانش به فناوری هستیم و در این زمینه اقدامات شایسته‌ای را در طول سالیان انجام داده‌ایم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار