همزمان با نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت و حفاری خوزستان از یکی از ابزارهای اساسی و کاربردی در عملیات حفاری افقی و جهت دار ساخت داخل در نمایشگاه صنعت نفت خوزستان رونمایی شد.
کد خبر: ۸۰۵۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳ 15 December 2019

روز گذشته "پالسر مثبت" به عنوان یکی از ابزارهای اساسی و کاربردی در عملیات حفاری افقی و جهت دار چاه های نفت و گاز در حاشیه نمایشگاه صنعت نفت خوزستان رونمایی شد.

این تجهیز تکمیل کننده تکنولوژی محاسبه حین حفاری (MWD) و نمودارگیری در هنگام حفاری (LWD) است.

این ابزار نقش اصلی در عملیات حفاری افقی و جهت دار و کسب اطلاعات از چاه در زمان حفاری را دارد.

پالسر مثبت با ایجاد پالس های مثبت مکانیکی وظیفه انتقال اطلاعات از مسیر سیال حفاری به سطح چاه برای بهره برداری کارشناسان حفاری را بر عهده دارد و به کمک این فناوری در فرآیند جهت یابی حفاری، مسیر و مکان لحظه ای مته حفاری در عمق زمین محاسبه شده و اطلاعات جهت تعیین مسیر حفاری به سطح منتقل می شود.

همچنین این ابزار قابلیت ثبت اطلاعات مربوط به خواص فیزیکی سازندها در عمق زمین را به صورت نمودار به سطح دارد که در نهایت در پروژه های چاه های توسعه ای و اکتشافی نفت و گاز مورد استفاده قرار می گیرد.

از ویژگی های منحصر بفرد این ابزار در مقایسه با مشابه خارجی می توان به تحمل دمای بالا تا ۱۸۰ درجه سانتیگراد، مقاومت در برابر خوردگی و سایش، ساخت بر اساس آخرین استانداردها، ضد مغناطیس و قابلیت استفاده تا عمق شش هزار متر اشاره کرد.

یازدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت و هفدهمین نمایشگاه ساخت تجهیزات حفاری خوزستان روز جمعه ۲۲ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی خوزستان در اهواز گشایش یافت و تا روز دوشنبه ۲۵ آذرماه همه روزه از ساعت ۹ الی ۱۷ میزبان بازدیدکنندگان و علاقه مندان به آشنایی با توانمندهای داخلی است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار