مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران عنوان کرد:
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: در شرایط تحریمی که کشور با آن مواجه شده به شرکت های دانش بنیان و توان داخلی تکیه کرده ایم و همچنین تعامل بسیار خوبی را نیز با دانشگاه ها داریم.
کد خبر: ۸۰۵۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹ 14 December 2019

هوشنگ صیدالی در نشست خبری در حاشیه یازدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان  اظهار کرد: با توجه به سخنان رهبر در بحث شعار رونق تولید و رویکرد داخلی سازی قطعات و با توجه به نقش صنعت نفت در اقتصاد ملی، در حال تدوین و انجام یک برنامه ریزی منسجم هستیم تا بتوانیم با تولید صیانتی، قدم های ارزشمندی در این راستا برداریم.

وی افزود: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در نیمه اول امسال، در راستای مقابله با تحریم نسبت به طراحی، تعمیر و ساخت اساسی ۷۶۷ قطعه اقدام کرده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تصریح کرد: در جهت حمایت از کالای ایرانی و برای پشتیبانی و نگهداشت توان تولید یک هزار و ۹۱۲ قلم انواع اتصالات، لوله، مواد شیمیایی، ابزار آلات، قطعات یدکی توربین، ادوات حفاظت فردی و ایمنی و... خریداری شده است.

صیدالی ادامه داد: همچنین تعداد ۵۴ فقره قرارداد خرید کالا با تامین کنندگان و سازندگان کالاهای داخلی منعقد شده است که به تدریج و در ماه های آینده دریافت و در اختیار ادارات تابعه شرکت قرار خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: این شرکت حدود یک هزار کیلومتر از جاده های مواصلاتی و دسترسی به تاسیسات را ترمیم و تسطیح کرده است. همچنین با فعالیت موثر کارکنان این شرکت، بیش از ۱۰ هزار متر از خطوط لوله جریانی نفت، گاز و آب این شرکت تعویض و اصلاح شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به اقدامات انجام گرفته در بخش ایمنی این شرکت، گفت: نوسازی یک دستگاه خودروی فرسوده و تجهیز آن به فوم سیار برای استفاده در عملیات سنگین و همچنین ۸۱۱ فقره تعمیر ادوات اطفای حریق تاسیسات، جهت حفظ آمادگی در شرایط اضطراری از جمله اقدامات شده در بخش ایمنی و HSE است.

صیدالی با بیان اینکه همکاری و حمایت های بسیار خوبی از سوی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نسبت به شرکت نفت و گاز گچساران وجود دارد، اظهار کرد: این حمایت های انجام شده در زمینه افزایش توان نگهداشت تا توسعه متوازن و پایداری با تاب آوری بالا بوده است و در این زمینه شاهد همکاری بسیار خوبی از سوی مجموعه مناطق نفتخیز جنوب با دیگر شرکت های تابعه خود هستیم.

وی عنوان کرد: پروژه های سرمایه ای در قالب طرح ۲۸ مخزن که ۱۱ مخزن آن در حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران است، با ایجاد ظرفیت سازی برای آینده می تواند بسیار موثر باشد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با بیان اینکه مدت زمان اجرای این طرح ۲ سال پیش بینی شده است، ادامه داد: دستاورد آن با توجه به افزایش تولید، احداث یک کارخانه نمک زدایی در گچساران و ساماندهی گوره (قلب تپنده نفت ایران)، مدیریت منابع آبی است.

صیدالی با اشاره به برگزاری نمایشگاه ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت در خوزستان عنوان کرد: این نمایشگاه یک فرصت طلایی و مناسب برای شناسایی توانمندی های داخلی است و باید در این زمینه گام های اساسی برداشت تا شاهد توسعه در بخش صنعت نفت باشیم. یکی از راه های رسیدن به خودکفایی نیاز به اقدامات پژوهشی و راه اندازی شرکت های دانش بنیان است و باید این امر نیز مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی افزود: در شرایط تحریمی که کشور با آن مواجه شده به شرکت های دانش بنیان و توان داخلی تکیه کرده ایم و همچنین تعامل بسیار خوبی را نیز با دانشگاه ها داشته ایم تا بتوانیم در بحث ساخت قطعات موردنیاز شرکت با توان داخلی به نتیجه برسیم و نیاز خود را از داخل تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در پساخ به سوال خبرنگار ایسنا در خصوص میزان تولید نفت این شرکت در شرایط تحریمی گفت: تحریم می توانست مشکلات بسیاری را برای ما ایجاد کند اما مجموعه شرکت تحریم ها را به فرصت تبدیل کرده و بسیاری از تاسیساتی که سال ها نیازمند تعمیرات اساسی بودند، تعمیر و اورهال شدند.

صیدالی در خصوص میزان تولید این شرکت آماری ارائه نداد و گفت: تولید شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به هر میزان که نیاز باشد و مسولان کشور صلاح بدانند، انجام خواهد شد اما قطعا با توجه به شرایطی که در بحث تحریم ها وجود داشته، میزان تولید در این شرکت نسبت به یک سال پیش از آن کاهش داشته است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار