نماینده اهواز تاکید کرد:
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: برای فروش نفت کشور باید توجه ویژه ای به بازار نفت حوزه آسیا شود.
کد خبر: ۸۰۵۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۲ 14 December 2019

همایون یوسفی در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان که امروز، ۲۲ آذرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بیشتر سنگینی کار و اقتصاد کشور به دوش صنعت نفت است. در این زمینه صنعت نفت به واسطه زحماتی که در آن کشیده می شود، به محل قوت برای اقتصاد کشور تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر و در قرن ۲۱، اهمیت نفت به عنوان یک منبع انرژی کم نشده است، افزود: براساس پیش بینی ها، در شرایط کنونی اهمیت منابع طبیعی در دنیا کمتر خواهد شد اما تنها ماده طبیعی که اهمیت آن حفظ خواهد شد، نفت و گاز است.

یوسفی تصریح کرد: در قرن ۲۱، هنوز قدرت از بشکه های نفت خارج می شود و در این زمینه باید از این ظرفیت برای رشد و رونق اقتصادی کشور استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ایران از نظر ذخایر نفت و گاز در رتبه اول دنیا قرار دارد و به واسطه این ظرفیت اقتصادی بزرگ، دنیا نمی تواند نسبت به این قدرت، بی تفاوت و در تقابل باشد.

یوسفی تصریح کرد: از آنجایی که بیشتر ذخایر نفت و گاز کشور در حوزه زاگرس جنوبی است، در آینده امنیت و اقتصاد کشور در این منطقه رقم خواهد خورد و در این زمینه باید به این مناطق توجه جدی شود.

وی با اشاره به اینکه همه به دنبال کم کردن قدرت اوپک هستند و در این راستا برنامه های مختلفی در حال اجرا است، گفت: آمریکا خود را از نفت خاورمیانه بی نیاز کرده است و کشورهای اروپایی نیز در این زمینه نیازهای خود را به نفت خاورمیانه کاهش داده اند. ما اگر بخواهیم از این ذخایر و منابع نفتی استفاده بیشتری کنیم، باید به حوزه بازار آسیا برای فروش نفت توجه ویژه کنیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه اگر ساختار وجود نداشته باشد، شاهد اقتصاد فاسد و توسعه نامتوازن و شاهد اثرات معکوس سیاسی و اجتماعی نفت بر اجتماع خواهیم بود.

یوسفی افزود: اگر می خواهیم از ظرفیت نفت و گاز استفاده کنیم باید زیرساخت ها در دیگر حوزه ها آماده شوند و در غیر این صورت نفت، گره گشای مشکلات نخواهد بود.

وی گفت: همیشه بازار اقتصادی برای نفت و گاز شاید وجود نداشته باشد و باید از بازار کنونی استفاده کرد. هرچند این نفت برای آیندگان نیز هست و در این زمینه باید ضریب برداشت نفت از مخازن رشد داشته باشد.

یوسفی ادامه داد: جریانی در دنیا وجود دارد تا در قرن ۲۱، ایران را از بازار نفت جهانی خارج کند اما باید گفت که صنعت نفت راه برون رفت از شرایط کنونی کشور است و باید در این راستا گام برداشت.

وی با اشاره به اینکه خوزستان برابر با همه ایران است، گفت: اگر بخواهیم آینده بهتر سیاسی، اجتماعی و اقتصادی برای کشور تصور کنیم، باید به خوزستان توجه ویژه کنیم و تمرکز حوزه اختیارات و تصمیمات نفت در مرکز، آینده ایران را تهدید خواهد کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار