ارشق در مسیر توسعه
یادمان باشد که امسال به سال «رونق تولید» نامگذاری شده و هیچ عذر و بهانه ای از مسئولان برای معطل گذاشتن چرخ تولید و حمایت از سرمایه گذاران پذیرفته نیست. 
کد خبر: ۸۰۵۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶ 12 December 2019

تابناک اردبیل-‌ منطقه ارشق مشکین‌شهر با يك هزارو دويست هكتار و 62 کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان و دارا بودن 87 روستا و مزیت‌های بی‌شمار از جمله موقعیت ترانزیتی، خاک مناسب و ... امروز به عنوان محروم‌ترین نقطه استان اردبیل شناخته می‌شود.

در این باره بخوانید
سرمایه‌گذاران:«ارشق» را دوباره می‌سازیم!

در وضعیت بحرانی این منطقه که بخش مهمی از آن ناشی از تنگ‌نظری و رفتارهای تبعیض‌آمیز است همین بس که جمعیت آن با وجود وسعت زیاد و 85 روستا و به دلیل مهاجرت روبه تزاید مردم، در مرز سقوط به 10 هزار نفر قرار دارد.

با این وجود از سالهای اخیر حرکت خودجوش سرمایه‌گذاران ارشقی مقیم پایتخت و برخی شهرهای کشور و حمایت و پشتیبانی مسئولان این منطقه به منظور رونق و توسعه مجدد موجی از امید و تحرک به ارشق بازگشته و این منطقه زندگی دوباره به خود گرفته است.

در اراده و تعصب ارشقی های مقیم شهرهای مختلف همین بس که امروزه با وجود رکود و تعطیلی بالغ بر 70 درصد واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان و منجمله تعطیلی کامل برخی نواحی صنعتی، ناحیه صنعتی شهر رضی در ارشق با استقبال سرمایه‌گذاران برای احداث واحدهای تولیدی عمدتاً صادرات محور مواجه شده است.

استقبال برای سرمایه گذاری جدید در این منطقه تا حدی بوده که برابر مصوبات اخیر در محل بخشداری ارشق با حضور ولی ملکی نماینده مشکین شهر در مجلس شورا اسلامی،‌صمدی فرماندار مشکین شهر،مدیرکل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل، نمایندگان ادارت کل منابع طبیعی و راه و شهرسازی،‌امام جمعه و بخشدار ارشق مقرر شده تا 49 هکتار زمین برای توسعه ناحیه صنعتی رضی اختصاص یابد.

همچنین تصمیم بر این شده تا آب موردنیاز ناحیه صنعتی رضی از سد سبلان تامین و اجرایی شود.

انتظار می رود مسئولان استان و نمایندگان مجلس برای رونق و توسعه منطقه محروم ارشق، اجازه ندهند مصوبات یاد شده در حد کاغذ باقی بماند و در اسرع وقت برای اجرای آن اراده کنند.

یادمان باشد که امسال به سال «رونق تولید» نامگذاری شده و هیچ عذر و بهانه ای از مسئولان برای معطل گذاشتن چرخ تولید و حمایت از سرمایه گذاران پذیرفته نیست. 

انتهای ژیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
مسئول سایت تابناک اردبیل،اصالتاارشقی هستی؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار