استاندار خوزستان گفت: اهمیت پژوهش در کشور به حدی است که بخش زیادی از بودجه سلامت به مبحث پژوهش تعلق دارد.
کد خبر: ۸۰۵۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰ 12 December 2019

غلامرضا شریعتی در چهارمین سمپوزیوم ملی کاربرد سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در اورولوژی و نفرولوژی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار داشت: برگزاری اینگونه سمپوزیوم ها مایه رشد و شکوفایی دانشگاه های علوم پزشکی شده و حرکت دانشگاه ها به سمت سمپوزیوم‌های پایه، موجب درمان بیماری‌های مختلف توسط علوم جدید می شود.

وی افزود: لازمه توسعه علوم پزشکی جدید و حرکت کردن در این مسیر، استفاده از تمام کسانی است که در آموزش علم پزشکی سررشته داشته و یا در دانشگاه ها به امر آموزش می پردازند. بی شک این موضوع منجر به یک نتیجه مثبت شده و می توان در طب از آن استفاده کرد. امروز در دنیا بیمارانی که زمانی راهی جز مرگ نداشتنداکنون با ژن درمانی در مسیر زندگی قرار گرفته اند و بعضا به طور کامل درمان می شوند.

شریعتی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی اهواز باید همتراز با دیگر دانشگاه های کشور و حتی دانشگاه های جهان حرکت کرده و با برگزاری سمپوزیوم های مختلف، به علوم جدیدی در طب پزشکی برسد. امیدوارم با همکاری معاونت پژوهشی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شاهد سمپوزیوم های متفاوت در رشته های گوناگون باشیم.

وی افزود: امیدوارم این دانشگاه نقش خود را در حوزه پژوهشی دنبال کند و افرادی را پرورش دهد که در زمینه توسعه علم برای استان افتخارآفرینی کنند.

در ادامه ادامه حیات ممبینی جراح کلیه و متخصص مجاری ادراری گفت: برای مبارزه با برخی از بیماری‌ها باید به طرف روش‌های نوین گام برداریم و امیدوارم مشکلات ۱۵ درصد جامعه که نارسایی کلیوی دارند با استفاده از علم پزشکی برطرف شود.

وی بیان کرد: این سمپوزیوم پژوهشگران و متخصصان جوان کشور را به فعالیت و تحقیق بیشتر در این زمینه تشویق می‌کند.

در ادامه همایون یوسفی نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه برگجزاری سمپوزیوم های علمی برای آینده کشور لازم است گفت: امروز در عرصه دیپلماتیک، یکی از معیارهای قدرت کشورهای جهان بر اساس دسترسی به علوم جدید است. توسعه علوم ارتباطات و علوم جدید پزشکی ۲ موضوع مهم در بحث دیپلماتیک به شمار می رود و در آینده نه چندان دور کشورهایی صاحب قدرت هستند که در این ۲ بخش فعالیت موثری داشته باشند.

نماینده مردم اهوازدر مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی معیار قدرت کشورها در حوزه سخت افزاری بحث نظامی بود ولی اکنون کشوری قدرتمند است که در علوم جدید حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی با بیان اینکه ۲ اشکال عمده در عرصه علوم جدید وجود دارد گفت: پراکندگی و ایجاد بسترهای قانونی ۲ مشکل اساسی و مهم در علوم جدید است که باید فکری برای این موضوع کرد. در قانون بودجه و در بخش بهداشت و درمان، به ستاد سلول‌های بنیادی توجه بیشتری شده و مجلس این آمادگی را دارد که بستر لازم برای توسعه علوم جدید را فراهم کند. امیدوارم حضور پررنگ دانشجویان و اساتید دانشگاه ها موجب گسترش علوم جدید در استان شود.

در ادامه محمد کجباف زاده متخصص ارولوژی کودکان که جز موسسین رشته اورولوژی اطفال در کشور است گفت: علوم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، پنجره امیدی برای درمان بیماری‌های صعب‌العلاج و نورودژنراتیو عصبی گشوده است.

وی افزود: در حال حاضر تعداد زیادی کارآزمایی بالینی برای درمان بیماری‌های مختلف با استفاده از سلول‌های بنیادی در نقاط مختلف دنیا در حال انجام بوده و یا پایان یافته که با نتایج موفقیت‌آمیز این مطالعات بسیاری از آلام بیماران کاهش‌یافته است.

کجباف زاده با بیان اینکه چهار دانشگاه در جهان جزو میراث فرهنگی قرار گرفتند که یکی از آنها دانشگاه جندی شاپور است گفت: افتخار می‌کنم که شاگرد این دانشگاه بودم و هستم و تا زمانی که توانایی داشته باشم برای مردم کشورم تلاش می کنم.

در پایان این مراسم از دکتر محمد کجباف زاده تجلیل شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار