کد خبر: ۸۰۵۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۸ 11 December 2019

پس از وقوع زلزله ۴.۶ ریشتری لیکک مرکز شهرستان بهمئی و پس لرزه های آن به دستور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و معاون عمرانی استاندار ، مدیر کل مدیریت بحران استان به شهرستان بهمئی جهت بررسی شرایط و خسارات عزیمت و جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان با حضور دستگاههای اجرایی و خدمات رسان و نهاد های انقلاب اسلامی شهرستان بهمئی و به ریاست فرماندار تشکیل گردید.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در این جلسه فرماندار بهمئی ضمن تشکر از هماهنگی های بعمل آمده در سطح استان و شهرستان توسط دستگاهای مسئول و معاون عمرانی و مدیر کل بحران وضعیت شهرستان بهمئی و خسارات وارده را تشریح کرد.
مدیر کل مدیریت بحران استان در این جلسه گفت :خوشبختانه همون طور که هم در گزارشات بوده و هم مسئولین و فرماندار محترم تشریح کردند در این زلزله ۴.۶ ریشتری خساراتی جانی نداشتیم جز یک مورد شکستگی دست یک خانم و بیشتر خسارات حادث شده در بخش زیر ساخت های مسکن و منازل شهری و روستایی در سطح ترک خوردگی های عمیق بوده است که عمدتا نیاز به تعمیرات دارند.
محمدی تبار گفت : هیچ قدرت علمی در دنیا امکان پیش بینی زلزله را ندارد و وقوع زلزله فقط در ید خداوند تبارک و تعالی است. وی ضمن رد هر گونه قدرت پیش بینی و همچنین شایعات در زلزله گفت : تنها کاری که می توان در برابر زلزله کرد؛ ایمن سازی و استاندارد سازی بستر زندگی و معیشت و کسب و کار مردم هست.آموزش همگانی و افزایش سطح آگاهی های عمومی در تمام سطوح از اولویت هاست.
مدیر کل مدیریت بحران استان ادامه داد : نگاه ما به شهرستان بهمئی ویژه بوده است و در برخی موارد که اعتبارات ماده ۱۰ و ۱۲ مدیریت بحران از طرف هیات دولت به استان داده شده است سعی کرده ایم بیشتر از آنچه حتی انتظار هست این اعتبارات مدیریت بحران را افزایش دهیم.
محمدی تبار گفت: در بحث اعتبارات ماده ۱۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت شهرستان بهمئی در بخش راه حدود ۱ میلیارد و ۷۰ میلیون تومان در بخش آب حدود ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون در بخش زیر ساخت های کشاورزی حدود ۱میلیارد ۱۰۰ میلیون تومان و در بخش شهرداری و کانال های هدایت سیلاب ۶۰۰ میلیون تومان 
در نطر گرفتیم.
مدیر کل مدیریت بحران از بنیاد مسکن شهرستان خواست تا نظارت و دقت بیشتری روی ساخت و ساز در روستاها و ایمن سازی منازل داشته باشند و از ساحت و ساز های خودسر و غیراستاندارد جلوگیری کنند. تا به هنگام حادثه مقاومت ساختمان ها بیشتر باشد.
مدیر کل مدیریت بحران به پدیده قاچاق چوب و اثرات زیانبار آن بر نابودی محیط زیست و محل زندگی اشاره کرد و از اقدام جدید اداره کل محیط زیست استان در دستگیری افراد سود جو که اقدام به قطع درختان سرسبز نموده و قاچاق چوب می کنند تشکر کرد و خواستار حساسیت مسئولین و مردم روی بحث حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست شد.
محمدی تبار همچنین ایجاد اوژانس بین راهی در شهرستان بهمئی را ضروتی جدی برشمرد و قول پزگیری برای این مهم دادند.
پس از جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان ، مدیرکل مدیریت بحران از چند منزل خسارت دیده بازدید و پس از جمع بندی خسارات حادث شده از زلزله اخیر و تایید فرماندار و مدیر بنباد مسکن شهرستان آنرا به معاون بنیاد مسکن کشور و مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان جهت پیگیری تحویل و توضیحات لازم را در خصوص محرومیت منطقه و مردم بهمئی ارایه دادند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار