روابط عمومی شهرداری ایلام:
روابط عمومی شهرداری ایلام عدم تدفین متوفی به دلیل پرداخت نکردن هزینه کفن و دفن را تکذیب و اعلام کرد: این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد.
کد خبر: ۸۰۴۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰ 11 December 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ روز گذشته اخباری مبنی بر عدم دفن جسد یک میت به دلیل نداشتن توان مالی از سوی شهرداری ایلام در یک کانال خبری فضای مجازی ایلام منتشر شد.

روابط عمومی شهرداری ایلام در جوابیه‌ای اعلام کرد:

روز پنجشنبه ۱۴ آذرماه جاری جسد ‌مجهول‌الهویه از طریق خانه سالمندان آسایش تحویل سردخانه سازمان آرامستان شهرداری ایلام شد که در تاریخ ۱۶ آذرماه دستور مرجع قضایی مبنی بر عکس‌برداری و تهیه نمونه دی ان ای و تلاش در جهت پیدا کردن خانواده متوفی به کلانتری ظرف مدت ۱۰ روز صادر شد.

دستور بازپرس قضایی در ساعت ۱۴:۳۰ روز یکشنبه ۱۷ آذرماه در خصوص تشییع و تدفین جسد از طریق مرجع انتظامی (کلانتری ۱۵) به سازمان آرامستان به منظور طی روال قانونی وصول شد که پس از هماهنگی با نمایندگان سازمان‌های مربوطه از طریق بهزیستی، نیروی انتظامی و حراست و بازرسی شهرداری ۱۸ آذرماه به خاک سپرده شد.

در سال‌های گذشته و سال جاری موارد اینچنینی وجود داشته است که شهرداری نسبت به کفن و دفن میت اقدام کرده است و عدم تدفین جسد متوفی به خاطر پرداخت نکردن هزینه کفن و دفن کذب است و شهرداری ایلام جهت جلوگیری از تشویش اذهان عمومی و همچنین تحریک شهروندان، حق پیگیری مطلب خلاف واقع را برای خود قائل می‌داند.

شهر ایلام مرکز استان ایلام ۲۲۰ هزار نفر جمعیت دارد./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار