معاون رئیس جمهور در امور بانوان خبر داد:
ابتکار از افزایش ۳۶ درصدی بودجه امور بانوان و خانواده در سال ۹۹ خبر داد و گفت: مهم ترین هدف بودجه امور بانوان پیشبرد موضوع عدالت جنسیتی و توجه به عقب ماندگی در حوزه زنان و خانواده است.
کد خبر: ۸۰۴۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶ 09 December 2019

«معصومه ابتکار» امروز (دوشنبه ۱۸ آذر) در بدو ورود به فرودگاه اهواز اظهار کرد: مهمترین هدف از سفر به خوزستان، تصویب سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان در جلسه شورای برنامه ریزی خوزستان و رسیدگی به مشکلات بانوان است.

به گزارش"تابناک"؛ معاون رئیس جمهور در امور بانوان با بیان اینکه برای سومین بار است که در دولت دوازدهم به خوزستان سفر می کند افزود: در این سفر، نشست و دیداری با زنان کارآفرین و فعالان اجتماعی سازمان های مردم نهاد خوزستان با هدف بررسی و برنامه ریزی جهت اشتغال و کارآفرینی زنان سرپرست خانوار و بانوان روستایی خواهیم داشت.
 
وی با اشاره به اینکه سازمان های مردم نهاد یکی از گروه های مورد توجه دولت دوازدهم است و گفتگویی در خصوص توان افزایی با این سازمان خواهیم داشت، بر توجه به مبحث کارآفرینی تاکید کرد و ادامه داد: در موضوع کارآفرینی طرح هایی با وزارت کار و رفاه اجتماعی در خوزستان در حال انجام است و توسعه، تقویت و گسترش این طرح ها در برنامه ریزی ما قرار دارد.
 
ابتکار با بیان اینکه بودجه مخصوص امور بانوان در لایحه بودجه ۹۸ و ۹۹ دیده شده است تصریح کرد: بودجه امور زنان، تمام بانوان شاغل در دستگاه ها و وزارتخانه ها را هم دربرمی گیرد و محدود به یک دستگاه خاص نیست.
 
وی مهم ترین هدف بودجه امور بانوان را پیشبرد موضوع عدالت جنسیتی و توجه به عقب ماندگی در حوزه زنان و خانواده دانست و با اشاره به اینکه در بودجه حوزه زنان و خانواده رشد بسیار خوبی صورت گرفته اضافه کرد: بودجه امور بانوان و خانواده ۳۶ درصد رشد داشته و یکی از بیشترین رشدهای بودجه در سال ۹۹ است.
 
معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده همچنین با بیان اینکه دولت توجه زیادی به حوزه بانوان دارد عنوان کرد: هر دستگاهی تکالیفی در سند ارتقای وضعیت زنان دارد و برای هر استان بودجه ای برای پیشبرد این سند پیش بینی کردیم و خوزستان هجدهمین استانی است که سند ارتقای وضعیت زنان را تصویب می کند.
 
وی با اشاره به اینکه در بحث عدالت جنسیتی زنان نسبت به کل جامعه عقب ماندگی هایی دارند اذعان داشت: یکی از دلایل عقب ماندگی های اجتماعی این است که در برخی مناطق و روستاها هنوز کودکان بازمانده از تحصیل وجود دارد.
 
ابتکار با بیان اینکه درصد دختران بازمانده از تحصیل بیشتر از پسران است خاطر نشان کرد: دختران سه تا چهار برابر پسران از ادامه تحصیل بازمانده اند و نیازمند توجه آموزش و پرورش است.
 
وی از اجرایی شدن طرحی با همکاری آموزش و پرورش و وزارت کار به منظور رسیدگی به کودکان بازمانده از تحصیل در آینده نزدیک خبر داد و ابراز کرد: با این طرح در سطح ملی، حدود ۱۴۰ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل به چرخه ادامه تحصیل بازگشته اند.
 
معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با تاکید بر اینکه شاخص های بهداشتی بانوان در سطح کشور ارتقا پیدا کرده است یاد آور شد: دسترسی به خدمات بهداشتی برای بانوان بسیار بیشتر از گذشته شده است.
 
وی یکی از آثار مثبت تصویب سند ارتقای وضعیت زنان را استفاده دختران از فضاهای ورزشی دانست و بر توجه به سلامتی آنها با استفاده از پارک ها و فضاهای ورزشی خاص زنان و توزیع عادلانه فضاهای ورزشی برای دختران تاکید کرد و اظهار داشت: توجه به پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، کودک همسری و حتی خشونت بر علیه زنان در سند دیده شده است.

برچسب ها: معصومه ابتکار ، زنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار