مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: با وجود همه پیگیری‌ها و بررسی‌های انجام شده و با توجه به حضور و بازدیدهای مکرر رییس سازمان مدیریت بحران کشور انتظار می‌رود عملیات احداث و بازسازی در مناطق سیل‌زده خوزستان سرعت بیشتری بگیرد.
کد خبر: ۸۰۴۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۷ 09 December 2019

کیامرث حاجی زاده روز دوشنبه در حاشیه بازدید از روستاهای آسیب‌دیده از سیل در بخش شاوور شوش با حضور رییس سازمان مدیریت بحران کشور به خبرنگار ایرنا گفت: پس از تشکیل قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده، اقدامات خوبی با فرمان مقام معظم رهبری، سیاست‌های دولت و پیگیری‌های استاندار در خوزستان انجام شده است.

وی با بیان اینکه پیگیری‌ها در ۲ بخش پرداخت خسارت‌های کشاورزی و خسارت وارده به مردم انجام شده است، توضیح داد: تاکنون ۲۳ هزار پرونده در حوزه خسارات کشاورزی ارزیابی و ثبت شده که بیش از ۱۸ هزار پرونده در قالب ۵۰ درصد تخصیصی نخست، پرداخت شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان ادامه داد: همه واحدهای تعمیری استان جز مواردی خاص با مسئولیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به پایان رسیدند و عملیات واحدهای احداثی نیز در حال انجام است.

وی گفت: عملیات احداثی به خوبی پیش می‌رود و تلاش ما این است طبق برنامه و براساس مصوبه دولت تا پایان سال خانه‌های احداثی تحویل مردم شوند.

حاجی زاده افزود: تخصیص ۵۰ درصد دوم خسارت‌ها را با توجه به بضاعت دولت در بحث اعتبارت مالی، پیگیری می‌کنیم.

وی بیان کرد: نظام و دولت با تمام توان تلاش می کنند و باوجود همه تحریم‌ها و مشکلات موجود در بحث اعتباری و نقدینگی در کشور، برای پرداخت خسارات پای کار هستند.

معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور شامگاه شنبه وارد خوزستان شد، وی طی ۲ روز گذشته در آیین تحویل ۱۸خودروی شستشوی معابر و بهره‌برداری از مرکز سیار فرماندهی مدیریت بحران خوزستان و قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان شرکت کرد و همچنین از روند بازسازی و نوسازی منازل مسکونی و مدارس در روستاهای سیل‌زده شوش و شوشتر بازدید کرد.

سیل بهار امسال در حوضه‌های کرخه، کارون و دز ۲۱ شهرستان را دچار آبگرفتگی کرد که دراثر این سیلاب ۱۳۳ روستا به زیر آب رفت و ۳۷۴ روستا به صورت جزیی و کلی تخلیه شدند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار