فرونشست خیابان شریعتی اهواز در روز یکشنبه باعث سقوط ۲ خودرو در این فرونشست شد.
کد خبر: ۸۰۴۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵ 11 December 2019

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز ضمن تایید این خبر گفت: خطر فرونشست زمین بر اثر بارندگی دریک هزار و ۱۰۰ کیلومتر از خطوط شبکه فاضلاب اهواز وجود دارد.

بهنام مریدی در خصوص فرونشست زمین در اهواز و خسارت به خودروها بیان کرد: از ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب اهواز یک هز ارو ۱۰۰ کیلومتر آن فرسوده است و مجزا نبودن شبکه دفع آبهای سطحی و فاضلاب سبب فرونشست در این خطوط فرسوده شده است.

وی ادامه داد: مطابق ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها وظیفه دفع آبهای سطحی با شهرداری است و این سازمان باید آب باران را مدیریت کند اما به دلیل عدم وجود شبکه دفع آبهای سطحی شاهد ورود آن به شبکه دفع فاضلاب هستیم که خسارت‌هایی را به شبکه آبفا وارد کرده است.

مریدی بیان کرد: مطابق قانون امکان شکایت از شهرداری به دلیل ورود خسارت برای شرکت آب و فاضلاب وجود دارد اما ما در حال همکاری با شهرداری هستیم.

وی در خصوص تصاویر منتشر شده مبنی بر گرفتار شدن خودروها در چاله های ایجاد شده گفت: تنها در خیابان شریعتی نبش منطقه آخر اسفالت شاهد ورود خسارت به ۲ دستگاه خودروی وانت و اتوبوس بودیم که هم اکنون مأموران آبفا این دو دستگاه خودرو را خارج و در حال ترمیم آسفالت هستند.

مدیرعامل شرکت شرکت آبفا افزود: نحوه جبران خسارت بر خودروهای وارده توسط دستگاه قضا مشخص خواهد شد.

وی بیان کرد: از سیلاب امسال تاکنون حدود ۷۰ کیلومتر از شبکه آب و فاضلاب دچار نشست شده که تاکنون ۴۰ کیلومتر آن ترمیم شده است.

مریدی افزود: شبکه دفع فاضلاب اهواز تنها گنجایش ۱۰ میلیمتر باران را دارد در حالی که در بارش اخیر ۴۵ میلیمتر آب باران وارد آن شده و به همین دلیل خطوط فاضلاب با مشکل مواجه شده‌اند.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز نیز در همین خصوص اظهار داشت: امروز در برخی شبکه‌های اجتماعی تصویری مبنی بر ایجاد یک چاله بزرگ در منطقه پردیس اهواز به دلیل فرونشست زمین منتشر شده است در حالی که این تصویر صحت ندارد و مربوط به سال گذشته است.

علیرضا عالیپور ادامه داد: در حال حاضر نشست و شکافت آسفالت در نقاط مختلف اهواز زیاد است و شهرداری به شرط ترمیم سریع آسفالت پس از اجرای عملیات توسط آبفا اجازه شکاف را داده بود.

وی گفت: بین شهرداری و شرکت آب و فاضلاب اهواز تهاتر وجود دارد اما شهرداری توان آسفالت نقاط تخریب شده توسط شرکت آبفا برای اصلاح شبکه را ندارد.

 جاری شدن آب های سطحی و فاضلاب پس از هر باران در اهواز سالهاست برای شهروندان مشکلات بسیاری ایجاد کرده است و حال مساله فرونشست زمین سبب خسارت بر خودروها و تحمیل هزینه به مردم خواهد شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار