کد خبر: ۸۰۴۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸ 09 December 2019
محمد داسمه یکی از وکلای دادگستری که بیشتر شهرتش را به واسطه فعالیت در حوزه پرونده‌های مرتبط با محیط ‌زیست به دست آورده است، مورد سوء‌قصد قرار گرفته است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از «ابتکار»، این وکیل که در پرونده‌‌های زیادی نظیر ویلاسازی و اجرای طرح گردشگری غیرمجاز در منطقه حفاظت شده خائیز، پروژه گردشگری آشوراده، زمین‌خواری‌های تنگ تکاب و پروژه‌های انتقال آب کوهرنگ 3 به عنوان وکیل از حقوق عامه مردم دفاع کرده است. وی از طرف چندین نفر مورد سوء‌قصد قرار گرفته و در شرایط نامساعد جسمی به سر می‌برد.
آنطور که مشخص است ضارب یا ضاربان در روز نهم آذر برای آسیب رساندن به داسمه از بمب دست‌سازی استفاده کرده‌اند اما در زمان انفجار داسمه در دفتر کار خود حضور نداشته و به وی آسیبی وارد نمی‌شود. ضاربان سه روز بعد از این اتفاق این بار با چماق به داسمه حمله کرده و او را مورد ضرب و شتم قرار دادند. به طوری که جمجمه وی با ۲۶ ضربه دقیق به یک نقطه مشخص ترک برداشته و به کلیه‌اش در اثر ضربات شوکر آسیب جدی وارد شده است. این فعال محیط ‌زیستی که تلاش داشته از حقوق عمومی در حوزه محیط زیست حمایت کند اکنون با مشکلات متعدد جسمانی تحت درمان قرار دارد. در حال حاضر پرونده قضایی با شکایت داسمه از ضاربان مفتوح شده است هرچند که ضاربان فراری‌اند و هنوز شناسایی نشده‌اند. هرچند هنوز مشخص نیست که انگیزه و هدف این ضاربان چه بوده اما فعالان محیط ‌زیست سوءقصد به جان این وکیل را به فعالیت‌های او در پرونده‌های محیط ‌زیستی نسبت می‌دهند. داسمه پیش‌تر از اعلام جرم علیه عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط ‌زیست و برخی معاونان او در این سازمان و همچنین از توقف کامل پروژه تنگ تکاب از سوی معاون قضایی دادستان کل کشور خبر داد. او گفته بود: «بعد از مکاتبات و جلسات متعددی که دادستانی کل کشور و بازپرسی کارکنان دولت برگزار کرد و معاون قضایی دادستان کل کشور دستور توقف کل پروژه تنگ تکاب را صادر کرد، دستور توقف به دادستان عمومی انقلاب مرکز استان خوزستان و دادستانی عمومی انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شد و دادستان بهبهان در راستای اجرای همین دستور پروژه را متوقف کرد.»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار