مدیرکل مدیریت بحران استان خبر داد:
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان از راه‌اندازی یک اتاق عمل سیار برای بهره‌گیری در شرایط بحران در استان خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۸۰۴۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۲ 08 December 2019

کیامرث حاجی‌زاده در مراسم افتتاح سالن سیار فرماندهی مدیریت بحران خوزستان که امروز (۱۷ آذرماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در بهمن‌ماه سال ۹۵ با ابربحران گرد و خاک مواجه شدیم و در پی آن، پیام تاریخی مقام معظم رهبری در خصوص رسیدگی به وضعیت خوزستان و پای کار آمدن دولت و همچنین مصوبه سال ۹۶ را شاهد بودیم.

وی گفت: خوزستان از نظر زیرساخت‌ها دچار فقر بوده و هست و این مساله موجب شده که بحران‌های خوزستان تشدید شوند. با توجه به این شرایط، اقدامات خوبی در خوزستان به ویژه در حوزه برق، آب و فاضلاب انجام شده است.

حاجی‌زاده افزود: در کنار این اقدامات در زمینه کنترل و مقابله با ریزگردها نیز اقدامات خوبی انجام شد و تاکنون ۴۰ هزار هکتار از کانون‌های ریزگردها به روش‌های مختلف از جمله مدیریت چرا، آب‌اندازی، نهال‌کاری، مرطوب‌سازی و بوته‌کاری تثبیت شده است. همچنین در پی پیگیری‌های استاندار خوزستان از محل صندوق توسعه ملی اعتبارات خوبی به خوزستان اختصاص یافت.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: در سال ۹۵ و ۹۶، مدارس و ادارت و خوزستان به علت هجوم گرد و خاک مرتبا تعطیل می‌شدند و گروه‌های آسیب‌پذیر نیز در مواجهه با این پدیده دچار مشکل بودند اما با کمک شرکت‌های منطقه‌ای در این سال‌ها توانستیم تعداد زیادی ماسک‌های فیلتردار تهیه و توزیع کنیم تا در زمینه پیشگیری از ابتلای گروه‌های آسیب‌پذیر به مشکلات آسم و آلرژی کمک کنیم.

حاجی‌زاده بیان کرد: همچنین در این راستا جهت تجهیز و تهیه امکانات تصمیم گرفته شد از اعتبارات ریزگردها، اعتباری برای دستگاه‌هایی که در بخش مقابله اقدام می‌کنند در نظر گرفته شود. یکی از اقدامات در این راستا، خرید ۱۸ دستگاه خودروی شستشوی چندمنظوره برای ۱۸ شهرستانی است که در معرض بیشتر گرد و خاک هستند. البته در حال پیگیری هستیم تا دیگر شهرستان‌های شمال و شمال شرق نیز به این دستگاه‌ها مجهز شوند.

وی تصریح کرد: در کنار این اقدامات نیز سالن سیار فرماندهی مدیریت بحران خوزستان مورد بهره‌برداری قرار گرفته است تا در مواقع بحران از این سالن استفاده کنیم زیرا لازمه کنترل بحران‌ها، مدیریت صحیح در فضای آرام است. همچنین پیگیر هستیم که یک اتاق عمل سیار با دو تخت راه‌اندازی کنیم که انتظار می‌رود در دو سه ماه آینده این اتاق عمل و جراحی سرپایی راه‌اندازی شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار