معاون پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز:
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: کاش واژه اقتصادی در کنار نام تمام رشته‌های دانشگاهی قرار می‌گرفت تا نقش کاربردی بیشتری داشته باشند.
کد خبر: ۸۰۳۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰ 07 December 2019

علی حقیقی در یازدهمین همایش انجمن زمین‌شناسی اقتصادی ایران که در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: رشته زمین‌شناسی یک رشته و تخصص بسیار پرظرفیت است و باید از این ظرفیت موجود دانشگاه شهید چمران اهواز به خوبی استفاده کرد.

وی افزود: خوشبختانه در شرکت‌های نفتی، بحث‌های زیست محیطی و مسایل مربوط به ریزگردها و منابع طبیعی که از جمله مسایل جدی استان هستند، اساتید و فعالان رشته‌های زمین شناسی حضور دارند و گام‌های بسیار خوبی را در این حوزه‌ها برداشته‌اند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه کاش واژه اقتصادی در کنار نام تمام رشته‌های دانشگاهی قرار می‌گرفت تا نقش کاربردی بیشتری داشته باشند، تصریح کرد: وظیفه استاد دانشگاه فقط آموزش و چاپ مقاله نیست و ما به دنبال علمی هستیم تا در چنین شرایط دشوار اقتصادی ما را به سمت تولید ملی پیش ببرد و نتیجه آن رونق اقتصادی و حل دیگر مسایل و مشکلات کشور باشد.

یازدهمین همایش انجمن زمین شناسی اقتصادی ایران از امروز ۱۳ آذرماه به مدت ۲ ورز در محل دانشگاه شهید چمران اهواز برگذار شد. از جمله محورهای این همایش می‌توان به زمین‌شناسی اقتصادی، اکتشافات ژئوشیمیایی، اکتشافات ژئوفیزیکی، گرانیتوئیدها و کانی‌سازی، دانش و انتخاب اهداف اکتشافی و همچنین اکتشافات معدنی و زیست محیطی اشاره کرد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: زمین شناسی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار