معاون استاندار خوزستان:
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: در حوزه عدالت آموزشی، نه تنها در خوزستان بلکه در سطح کشور مشکلات فراوانی وجود دارد.
کد خبر: ۸۰۳۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹ 06 December 2019

علی‌حسین حسین‌زاده در آیین بزرگداشت روز دانشجو و جشن دانشجو معلمان نوورود دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: ۱۶ آذر نماد استکبارستیزی ملت ایران است. پس از کودتای ۲۸ مرداد شرایط سخت و جو ناامیدی در کشور حاکم شده بود و دانشجویان با تقدیم خون خود، پرچم استکبارستیزی را برافراشتند و همچنین در ایجاد گفتمان استکبارستیزی، نقش موثری داشتند.

وی افزود: امسال برای اولین بار هزار و ۸۴۰ دانشجو در دانشگاه فرهنگیان استان جذب شدند که در سطح استان خوزستان یک رکورد محسوب می‌شود. باوجود ظرفیت‌های فراوان در حوزه آموزشی، کمبودهای فراوانی در این حوزه وجود دارد. در چند سال اخیر سعی شد تا توجه ویژه‌ای به آموزش و پرورش استان شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با بیان اینکه در حوزه عدالت آموزشی، نه تنها در استان بلکه در سطح کشور مشکلات فراوانی وجود دارد، گفت: در سال‌های اخیر توجه زیادی به مناطق کم‌برخوردار داشتیم و اقداماتی انجام شد و اجرای طرح‌ "جذب کودکان بازمانده از تحصیل" از جمله این اقدامات بود. در این طرح بیش از ۲ هزار نفر از طریق آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های اجرایی شناسایی شدند. البته این کار تنها منجر به شناسایی و بازگشت به تحصیل نیست، بلکه دانش‌آموز پس از بازگشت به تحصیل، رصد می‌شود تا بتواند تحصیل خود را ادامه دهد.

حسین‌زاده در پایان گفت: طرح دیگری که در استان اجرا شده است، طرح "جوانه‌ها" است. در این طرح دانش‌آموزان مناطق محروم و کم‌برخوردار استان با فراهم شدن شرایط رقابت سالم و سازنده علمی، بورس تحصیلی می‌شوند. این طرح مهم علاوه بر خوزستان، بزودی در کل کشور نیز در راستای ایجاد عدالت آموزشی اجرا می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار