رییس سازمان نظام مهندسی معدن خوزستان:
رییس سازمان نظام مهندسی معدن خوزستان گفت: در بخش معادن، غرب کشور را جدی نمی‌گیرند و بیشتر توجه‌ها و سیاست‌ها در کشور به سمت معادن فلزی رفته است.
کد خبر: ۸۰۳۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲ 07 December 2019

عبدالرضا حرمتی در یازدهمین همایش انجمن زمین‌شناسی اقتصادی ایران که در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در خوزستان ۱۴ نوع ماده معدنی وجود دارد که از این تعداد ۷ یا ۸ نوع را استخراج می‌کنیم و از این ماده‌های معدنی بهره‌مند می‌شویم.

وی با بیان اینکه عمده معادن در خوزستان از جنس معادن شن، ماسه و مصالح ساختمانی هستند، افزود: در کشور عمدتا استان خوزستان را به عنوان یک استان معدنی نمی‌دانند اما این استان، یک استان معدنی است و باید به آن توجه کرد و از ظرفیت‌های این استان در بخش معدن بهره‌مند شد.

به گزارش ایسنا، رییس سازمان نظام مهندسی معدن خوزستان تصریح کرد: در بخش معادن، غرب کشور را جدی نمی‌گیرند و بیشتر توجه‌ها و سیاست‌ها در کشور به سمت معادن فلزی رفته است. در این زمینه رویکرد توجه به معادن فلزی و استخراج آن‌ها و سپس خام فروشی است.

حرمتی با بیان اینکه بزرگترین معدن خوزستان آب دریا است، گفت: در روزگاری، کشور و استان خوزستان واردکننده نمک بود اما امروز پس از ۲۵ سال بیش از یک و نیم میلیون تن نمک در کشور تولید می‌شود که از این میزان ۶۰ درصد آن در خوزستان تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بخش معدن و زمین شناسی اقتصادی همه تلاش می‌کنند تا سطح زندگی مردم افزایش یابد، گفت: نه دانشگاه و نه وزارت صنعت با روند تولید نمک آشنا نیستند. اگر مقالات به تولید منجر نشوند هیچ اثرگذاری نخواهند داشت و در این راستا باید تلاش شود تا مقالات کاربردی باشند.

حرمتی با بیان اینکه دوران سوخت‌های فسیلی به پایان رسیده است، گفت: اگر قرار است تولید ناخالص ملی را افزایش دهیم نیاز به همدلی است و باید ارتباطی میان دانشگاه و صنعت ایجاد شود. در کشور ۹ هزار و ۶۰۰ معدن وجود دارد و بیش از ۶۰ درصد از معادن غیرفعال هستند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: معادن ، زمین شناسی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار