رئیس دانشگاه فرهنگیان استان:
رئیس دانشگاه فرهنگیان خوزستان گفت: امسال استان خوزستان بالاترین ظرفیت پذیرش دانشجو معلم در کشور را با پذیرش هزار و ۸۴۰ دانشجو معلم از آن خود کرد؛ به این یعنی که برای هزار و ۸۴۰ نفر در استان، اشتغال ایجاد شد.
کد خبر: ۸۰۳۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳ 07 December 2019

حسن جرفی در آیین بزرگداشت روز دانشجو و جشن دانشجو معلمان نوورود دانشگاه فرهنگیان که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: دانشجو باید از بینش و تحلیل سیاسی قوی و مشارکت سیاسی سازنده برخوردار باشد اما از سیاست بازی و افتادن در دام سیاسی و جناحی بپرهیزد. در محیط دانشگاه نقد منصفانه لازم است. ذهن و زبان دانشجو باید باز باشد، دانشجو باید نقد کند اما نقدش منصفانه باشد و در عین حال، نقدپذیر باشد.

وی افزود: امسال استان خوزستان بالاترین ظرفیت پذیرش دانشجو معلم در کشور را با پذیرش هزار و ۸۴۰ دانشجو معلم از آن خود کرد. یعنی برای هزار و ۸۴۰ نفر در استان اشتغال ایجاد شد. پیش از این در دانشگاه فرهنگیان تنها برای ۴۰۰ دانشجو ظرفیت وجود داشت.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خوزستان ادامه داد: از دلایل جذب بیش از ظرفیت دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان استان، ایجاد اشتغال برای جوانان، جبران کمبود حدود ۱۷ هزار معلم در استان، بی‌نیاز کردن استان از جذب معلمان بی‌کیفیت و اجرا کردن دستور رهبر مبنی بر افزایش کمی و کیفی دانشجو معلم است.

جرفی در پایان با بیان اینکه اگر روند پذیرش دانشجو به اینگونه پیش رود تا سال ۱۴۰۱ کمبود معلم در استان وجود نخواهد داشت، گفت: امسال با کمک استانداری، اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان توانستیم مرکز شماره ۲ حجاب، مرکز رفاهی امام سجاد (ع)، مرکز دخترانه بهبهان و مرکز شوش را راه‌اندازی کنیم.

منبع: ایسنا
برچسب ها: دانشجو معلم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار