معاون مدیرکل ورزش و جوانان استان عنوان کرد
معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: از ۲۲۴ هزار ورزشکار سازمان یافته خوزستانی، ۲۸۳ نفر در ترکیب ثابت تیم‌های ‌ملی هستند.
کد خبر: ۸۰۳۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲ 07 December 2019

ابراهیم نصیری در جلسه برگزاری جشنواره استعدادیابی به روش دیداری و پیکر سنجی که در محل اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد، اظهارکرد: موضوع استعدادیابی از اهمیت بالایی برخوردار است و چند سالی بود که این مهم از گردونه سیاست‌های ورزش کشور به نوعی کنار رفته بود. در سال ۸۵ – ۸۶ اقدامات مقطعی در این بخش انجام شد و پس از آن نیز از سال ۹۷ مجددا احیا شد و با برگزاری المپیاد استعدادهای برتر، مجددا زنگ فرآیند استعدادیابی در کشور به صدا در آمد.

وی افزود: در استان خوزستان نیز مطمئنا هیات‌های ورزشی، باشگاه‌ها و مربیان در بخش استعدادیابی بیکار ننشسته‌اند زیرا ذات کار باشگاه‌داری و ماموریت اصلی آن‌ها، استعدادیابی است. ۱۲۰۰ باشگاه ورزشی دارای مجوز از اداره‌کل ورزش و جوانان در خوزستان داریم. برخی باشگاه‌ها نیز در قالب دسته یا باشگاه‌های کوچک که هنوز موفق به اخذ مجوز نشده‌اند، به ویژه در رشته فوتبال در حال کار هستند.

به گزارش ایسنا، معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد: محصول نهایی کار استعدادیابی در خوزستان، حضور ۲۸۳ ورزشکار در ترکیب ثابت تیم‌های ‌ملی از ۵۴۱ نفر دعوت شده به اردوهای تیم‌ملی در سال ۹۷ است. در مجموع می‌توان گفت که از ۲۲۴ هزار ورزشکار سازمان یافته خوزستانی، ۲۸۳ نفر در ترکیب ثابت تیم‌های ملی هستند.

وی افزود: حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت جوان ورزشکار در رده سنی ۱۵ تا ۲۹ سال داریم که حدود ۷۶۰ هزار نفر آن‌ها، ورزشکار دختر و حدود ۷۴۰ هزار نفر پسر هستند و حیف است که خروجی آن، تنها حضور ۲۸۳ ورزشکار در ترکیب ثابت تیم‌های ملی باشد.

نصیری با بیان این‌که استعدادیابی یک کار ارزشمند است، ادامه داد: هر چقدر وقت در این زمینه گذاشته شود، کم است زیرا هم ظرفیت لازم و هم زیرساخت مناسب در این زمینه در استان وجود دارد و پاسخگوی فرآیند استعدادیابی هستند.

وی افزود: سرانه ورزشی خوزستان چه در بخش دولتی و چه خصوصی، حدود ۶۱.۲ سانتی‌متر مربع از یک متر سرانه ورزشی به ازای هر یک نفر است و فکر می‌کنم فضای قابل قبولی برای انجام کار استعدادیابی باشد اما متاسفانه به هر دلیلی فرآیند استعدادیابی خیلی جدی گرفته نشد.

معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان در پایان نیز گفت: زمانی که هیات دو و میدانی خوزستان خواستار برگزاری جشنواره استعدادیابی به روش دیداری و پیکرسنجی شد، ما نیز این موضوع را پذیرفتیم و مقرر شد این جشنواره به عنوان یک الگو و با حضور ۱۵۰۰ دانش‌آموز برگزار شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار