دادستان مرکز استان مازندران گفت: بر اساس قانون همکاران ما مجاز هستند که به‌طور جدی با خریداران و فروشندگان پرندگان مهاجر و غیرمجاز برخورد کنند، غیر از اینکه دارای مجوز شکار باشند.
کد خبر: ۸۰۳۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۸ 05 December 2019

سیدیونس حسینی‌عالمی دادستان مرکز استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: از سال گذشته اطلاع رسانی مبنی بر اینکه با خرید و فروش پرندگان زمستان‌گذران و مهاجر برخورد شود، انجام شد.

 وی افزود: بر اساس قانون همکاران ما مجاز هستند که به طور جدی با خریداران و فروشندگان پرندگان مهاجر و غیرمجاز برخورد کنند، غیر از اینکه دارای مجوز شکار باشند.

حسینی‌عالمی خاطرنشان کرد: ادارات مرتبط در بخش شکار غیرمجاز چون محیط زیست هم وظیفه دارند هر گونه خرید و فروش و شکار پرندگان غیرمجاز را منع اعلام کنند.

این مسؤول یادآور شد: طرح برخورد با شکارچیان غیر مجاز و ممنوعیت شکار پرندگان زمستان،گذران از سال قبل تاکنون قدم به قدم در حال انجام است و ادامه خواهد داشت، هر گونه اقدام در خرید فروش پرندگان ممنوع است.

وی اضافه کرد: با شکارچیان غیر مجاز برخورد شده و پرونده قضایی برایشان تشکیل می‌شود و به مراجع قضایی ارسال خواهد شد، در استان به هیچ وجه شکار پرندگان نباید جریان داشته باشد مگر اینکه سازمان محیط زیست برایشان پروانه شکار و مجوز صادر کرده باشد.

حسینی عالمی هر گونه شکار پرندگان در شکارگاه‌های با هر روشی در استان مازندران را غیر قانونی و غیر مجاز اعلام کرد و گفت: مدیران استانی در محیط زیست و شورای تأمین استان و شهرستان موظفند طبق قانون با شکارچیان و خرید و فروش غیر مجاز پرندگان برخورد کنند./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار