مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: اصلاح نقاط ریزشی فاضلاب اهواز تا پایان امسال در دستور کار است و درحال حاضر شرکت آبفا بر روی چند نقطه بحرانی متمرکز شده است.
کد خبر: ۸۰۲۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 04 December 2019

بهنام مریدی درخصوص وضعیت پس‌زدگی‌های فاضلاب اهواز اظهار داشت: یکی از مناطق بحرانی در بحث فاضلاب منطقه خشایار و کیان بود که با تقویت ایستگاه مرکزی الهادی این مشکل رفع شد.

وی افزود: مردم این منطقه به دلیل پس‌زدگی فاضلاب دچار مشکلات بسیاری بودند اما پیش بینی می شود با نصب پنج پمپ قوی توسط آبفا و یک پمپ دیزلی توسط شهرداری این مشکل برطرف شود.

مریدی بیان کرد: با اجرای این پروژه مشکل فاضلاب مناطق کمپلوی شمالی، کیان، سه راه خرمشهر، الهادی و انقلاب حل می شود.

وی ادامه داد: طبق برآوردهای اولیه برای اجرای این پروژه ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد اما در نهایت با هزینه ۱۵۰ میلیارد ریالی به پایان رسید.

مدیرعامل آبفای اهواز با اشاره به سایر نقاط بحرانی فاضلاب اهواز یادآور شد: خط خروجی فاضلاب فاز سوم کوی ملت نیز ریزش کرده بود که درحال ترمیم آن هستیم و تلاش می شود تا پیش از بارش بعدی باران به پایان برسد.

وی افزود: خط ۸۰۰ و هزار فاضلاب خیابان شیخ نبهان کوروش از دیگر پروژه های در دست اجرا است، اصلاح خط ۸۰۰ فاضلاب ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پس از اتمام آن خط هزار نیز ترمیم می شود.

مریدی گفت: درحال حاضر خیابان های یک تا چهار اقبال به دلیل ریزش خطوط دچار پس زدگی فاضلاب هستند به همین دلیل ناگزیر به اجراب عملیات بای پس هستیم.

وی افزود: در گوگل مشتری نیز خط دو قلوی هزار فاضلاب وجود دارد که دچار ریزش شده و در حال حاضر پیمانکار در این منطقه مشغول به کار است، یکی دیگر از نقاط بحرانی در بحث فاضلاب خیابان‌های منطقه باغ شیخ و بلوار آیت الله بهبهانی هستند در این منطقه نیز در حال احداث یک ایستگاه پمپاژ هستیم زیرا ساکنان این مناطق در هنگام بارش باران دچار مشکل میشوند.

مدیرعامل آبفا بیان کرد: در منطقه کیانشهر نیز خط خروجی فاضلاب وجود ندارد و فاضلاب این منطقه به بیابان‌های اطراف سرازیر می‌شود از این رو با کمترین بارش باران استخری از آب شکل می گیرد یک ایستگاه پمپاژ اصلی در حال ساخت است البته هنوز ساخته خط خروجی فاضلاب را آغاز نکرده ایم اما پیمانکار آن مشخص شده است.

وی ادامه داد: منطقه پردیس، گلستان و بهارستان نیز با مشکل فاضلاب مواجه هستند از این رو یک خط خروجی از پردیس احداث شده و تا چنیبه رسیده است در این منطقه نیز یک کار ضربتی باید انجام شود.

مریدی با اشاره به مشکل کمبود اعتبار برای اجرای پروژه های فاضلاب در اهواز یادآور شد: فاینانس تصفیه خانه غرب اهواز با تلاش‌های استاندار انجام شد و قسط اول این فاینانس شامل ۵۰۰ میلیارد ریال به حساب بانک عامل واریز شده است و امیدواریم تا هفته آینده خط اعتباری نیز گشایش یابد.

در اهواز ۲هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب وجود دارد که حدود ۵۰درصد آن به دلیل جنس بتنی لوله‌ها فرسوده است. 

منبع: ايرنا
برچسب ها: آب و فاضلاب ، بارندگی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار