عضو شورای شهر اهواز گفت: اساسا آب‌گرفتگی یک مسئله بین دستگاهی است به همین دلیل نه تنها مدیریت شهری بلکه حتی فرمانداری در آن درگیر است.
کد خبر: ۸۰۲۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹ 07 December 2019

یکصدمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز با دستور کار خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس واحد و ۱۰ دستگاه خودرو آتش‌نشانی بزرگ از محل فروش املاک یا تهاتر املاک برگزار شد.

محمدجعفر فلسفی، عضو شورای شهر اهواز در نطق پیش از دستور ضمن اشاره به روز جهانی معلولین اظهار کرد: برای رسیدن به راهکار مناسب برون‌رفت از موانع پیش روی جامعه معلولین دولت وظیفه سنگینی را در این راستا بر عهده دارد که در همین رابطه در ابتدای سال ۹۷ قانونی در جهت حمایت از معلولین تصویب شد.

وی افزود: همچنین ضمن این قانون یک سری وظایف برای دستگاه‌ها تعیین تکلیف شد که حائز اهمیت هستند ما نیز در شورای پنجم به صورت جدی به این مسئله ورود کردیم.

این عضو شورای شهر عنوان کرد: در جلسات مختلف و کمیسیون عمران به این موضوع که برای بهبود شرایط معلولین در فضای شهری چه باید کرد پرداختیم.

وی افزود: ستاد مناسب‌سازی فضاهای شهری در تهران تشکیل شده است به همین دلیل پیشنهاد این طرح را برای اهواز ارائه دادم ، مسئله مناسب‌سازی فضاهای شهری مربوط به تمام ارکان فنی، عمرانی و خدماتی شهرداری است و حتی بخش فرهنگی نیز در راستای فرهنگ‌سازی باید وارد عمل شود.

فلسفی گفت: ‌با توجه به جلساتی که با شهرسازی داشتیم همایشی را نیز با موضوع مناسب‌سازی فضاهای شهری برگزار خواهیم کرد تا با مشارکت بهزیستی، نظام مهندسی، شورا و جامعه معلولین آموزش‌های لازم به کارشناسان شهرداری که بر ساخت فضاهای شهری نظارت می‌کنند داده شود.

وی افزود: اساسا آب‌گرفتگی یک مسئله بین دستگاهی است به همین دلیل نه تنها مدیریت شهری بلکه حتی فرمانداری در آن درگیر هستند.

این عضو شورای شهر گفت: مسئله آب‌های سطحی از سال گذشته دغدغه ما بوده و به صورت جدی نیز دنبال شده است و گام به گام نیز برای حل مشکلات پیش خواهیم رفت.

در پایان جلسه با رأی اکثریت مقرر شد تا لایحه خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس واحد و ۱۰ دستگاه خودروی آتش‌نشانی بزرگ از محل فروش املاک یا تهاتر املاک که در دستورکار جلسه امروز عنوان شد بود را برای بررسی بیشتر در کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اهواز مطرح کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار