فرماندار اهواز اعلام کرد
فرماندار اهواز گفت: تعداد بانوان داوطلب شرکت در انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه اهواز نسبت به مجلس دهم بیشتر شده است.
کد خبر: ۸۰۲۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۲ 03 December 2019

جمال عالمی‌نیسی امروز (دوازدهم آذرماه) با حضور در حوزه مرکزی ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در اهواز، اظهار کرد: آمار ثبت‌نام در اهواز نسبت به روز اول بهتر شده است و طی دو روز گذشته ۳۲ نفر در این حوزه انتخابیه ثبت‌نام کردند که ثبت‌نام ۳۰ نفر نهایی شده است و دو نفر دیگر نیز نهایی خواهند شد. در حال حاضر مراجعه داوطلبان نسبت به دو روز قبل بیشتر شده است.

وی ادامه داد: نوع ثبت‌نام و فراوانی داوطلبان نسبت به مجلس دهم از نظر تعداد نیز تاکنون کمتر است اما از نظر ایثارگری نسبت به دوره قبل، ۱۰ درصد بیشتر شده است و ۴۱ درصد داوطلبان ما تاکنون ایثارگر بوده‌اند.

فرماندار اهواز ادامه داد: حضور بانوان نسبت به مجلس دهم بیشتر شده است. همچنین آماده استقبال تعداد بیشتری از آمار فعلی ثبت‌نامی‌ها هستیم و انتظار داریم که داوطلبان از فرصت زمانی موجود برای ثبت‌نام استفاده کنند و خواهش‌مان این است که ثبت‌نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.

وی خاطرنشان‌کرد: خدا را شکر با توجه به سرعتی که سامانه در حال حاضر دارد، حداقل زمان ثبت‌شده برای ثبت‌نام شاید کمتر از یک ساعت باشد. ضمن این‌که تعداد کاربران حاضر در حوزه انتخابیه اهواز به اندازه کافی پیش‌بینی شده است و در آنِ واحد می‌توانیم ۱۱ نفر را ثبت‌نام کنیم. تعداد کاربران به اندازه‌ای پیش‌بینی شده است که مشکلی نداشته باشیم و خدا را شکر سرعت لازم وجود دارد.

عالمی‌نیسی گفت: از نظر جنسیتی نیز برای مجلس یازدهم تا امروز، ۹ درصد از ۳۲ داوطلب ثبت‌نام شده در اهواز را خانم‌ها و ۹۱ درصد را آقایان تشکیل داده‌اند. همچنین میانگین سنی بین ۴۶ تا ۵۰ سال بوده است.

وی در ادامه، عنوان کرد: با توجه به اینکه هدف ما به عنوان مجریان انتخابات و هیات نظارت، اجرای صحیح انتخابات است، بحث قانون‌مداری و امانت‌داری نیز دو رکنی هستند که به عنوان اصول اصلی اجرای انتخابات پیش‌بینی کرده‌ایم و انتظارمان این است که داوطلبان در این راستا حرکت کنند و به فکر رعایت قوانین و مقررات باشند و از انجام تخلفات که در قانون پیش‌بینی شده و مجازاتی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است، دوری کنند.

فرماندار اهواز درباره تعیین نشدن هیات‌ اجرایی با توجه به اینکه در روز سوم انتخابات و ثبت‌نام از نامزدها قرار داریم، گفت: هنوز زمان برای تعیین هیات اجرایی باقی مانده است و به روزهای پایانی ثبت‌نام نرسیده‌ایم اما در زمان مقرر، این هیات تشکیل خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار