یازدهمین جشنواره سراسری یادگیری نخستین واژه " آب " با هدف مدیریت بهینه در مصرف آب در سلماس برگزار شد.
کد خبر: ۸۰۲۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳ 03 December 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، جشنواره سراسری یادگیری نخستین واژه " آب " در سلماس با همکاری مدیریت آموزش وپرورش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سلماس، توسط شرکت آب و فاضلاب این شهرستان درسطح مدارس ابتدایی اول و دوم دبستان به میزبانی سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سلماس برگزار شد.
در جشنواره سراسری یادگیری نخستین واژه " آب " ارتقای سطح آگاهی‌های مخاطبان و ترویج فرهنگ مصرف درست آب در جامعه میان دانش‌آموزان پایه اول و دوم ابتدایی همزمان با یادگیری نخستین کلمه «آب» با مفاهیم و نقش و اهمیت آب در زندگی و همچنین با محدودیت‌های جدی آب مورد آموزش واقع وروش‌های مصرف بهینه آب نیز به جامعه هدف آموزش و فرهنگ صحیح آب به شرکت کنندگان آموزش داده شد.
در حاشیه این جشنواره ، مهندس روح الله اسدی ، مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سلماس در گفتگو با خبرنگار پیام آبفل اظهار داشت: هدف از برگزاری جشنواره نخستین واژه «آب» این است که دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی همزمان با یادگیری اولین کلمه «آب» با مفاهیم و نقش و اهمیت آب در زندگی و همچنین با محدودیت‌های جدی آب آشنا شوند.
اسدی افزود : در این جشنواره مفاهیم آموزش داده شده از طریق معلمان و مدیران علاوه بر دانش‌آموزان به خانواده‌ها نیز انتقال داده شده و فرهنگ صحیح آب نهادینه می‌شود.
وی تصریح کرد: فرهنگ‌ سازی در مصرف آب و ضرورت مصرف بهینه موضوع بسیار مهمی است که باید از مدارس آغاز شود و آموزش نسل نوجوان به ویژه در مقاطع ابتدایی و استمرار این حرکت‌ها می‌تواند نتایج موثر و ماندگاری را در آینده داشته باشد.
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سلماس خاطر نشان کرد : در شهر سلماس حدود ۲۹هزار فقره انشعاب آب و همچنین ۱۷ هزار فقره انشعاب فاضلاب وجود دارد که سرانه مصرف آب حدود ۱۹۰ لیتر به ازای هر یک نفر در طول شبانه روز است .
وی به طرح های مهم در دست اجرای شرکت آب و فاضلاب شهرستان سلماس نیز اشاره کرد و گفت :
بزودی شاهد افتتاح طرح تأمین آب شرب سلماس و تازه شهر از سد زولا که شامل یک باب تصفیه خانه آب با ظرفیت ۵۷۵ لیتر برثانیه با سرمایه گزاری بخش خصوصی با اعتبار ۳۸ میلیارد تومان خواهیم بود .
همچنین انتقال به قطر ۷۰۰ و ۸۰۰ میلی متر از سد زولا به تصفیه خانه به طول ۱۸ کیلومتر و اجرای خط انتقال آب تصفیه شده به تازه شهر به طول ۱۰ کیلومتر با اعتبار بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان از دیگر طرح های مهم در دست اجرای شرکت آب و فاضلاب شهرستان سلماس می باشد .

در جشنوراه سراسری فراگیری نخستین واژه آب برنامه های متنوعی از جمله اجرای نمایش عروسکی ، برگزاری مسابقه و اجرای سرودهای شاد برای بیش از 500 نفر از دانش آموزان ابتدایی شهر سلماس برگزار شد.

برچسب ها: آب ، سلماس ، جشنواره
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار