ششمین کمیته قرار گاه دارو و تجهیزات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با حضور رئیس دانشگاه، معاونان غذا و دارو و مدیریت توسعه منابع دانشگاه و مدیر کل بیمه سلامت استان در سالن جلسات دانشگاه برگزار شد.
کد خبر: ۸۰۲۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 03 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،نشست ششمین کمیته قرار گاه دارو و تجهیزات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه موضوع تفکیک حساب‌های دارو و تجهیزات پزشکی از سایر خدمات درمانی در بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها و میزان پرداخت‌های سازمان‌های بیمه‌گر در این حساب‌ها بررسی شد.

مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : تفکیک حساب‌های دارویی و تجهیزات در مراکز تابع دولتی با توجه به نامه ابلاغی وزیر بهداشت در دانشگاه انجام شده و بیمارستان‌ها ملزم به رعایت آن هستند.

او گفت : با تفکیک حساب‌های دارویی و تجهیزات پزشکی، بیمارستان‌ها از لحاظ تامین هزینه دارو و تجهیزات مشکلی نخواهند داشت و تمام درآمد‌های دارویی و ملزومات پزشکی فقط صرف خرید دارو و تجهیزات خواهد شد.

مرادی افزود : سقف تعیین شده از سوی بیمه سلامت یکی از چالش حوزه درمان است و با توجه به افزایش پذیرش بیماران و خدمات ارائه شده به آنها، اصلاح سقف تعیین شده خدمات بیمه سلامت منجر به ارائه خدمات مطلوب‌تر به بیماران خواهد شد.

او افزود : با توجه به توسعه بخش‌های درمانی بیمارستان فارابی باید در خصوص اصلاح سقف تعهدات بیمه سلامت این مرکز اقدامات لازم صورت گیرد.

مظفری مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت : 1040 مرکز درمانی تشخیصی در استان طرف قرارداد بیمه سلامت هستند که بیمه سلامت برای خدمات بستری ۹۰ درصد تعرفه دولتی و برای خدمات سرپایی ۷۰درصد تعرفه دولتی را برای بیمه شدگان تحت پوشش خود به آن‌ها پرداخت می‌کند.

محمدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : بیمارستان‌ها باید گردش مالی حاصل از خرید و فروش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی را منحصراً جهت بازپرداخت هزینه‌های تأمین و تدارک دارو و تجهیزات پزشکی به داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش تأمین‌کننده پرداخت کنند.

او گفت : نظارت کامل بر داروخانه‌های استان وجود دارد و در صورت گزارش هرگونه تخلف و گرانفروشی حتما با آن‌ها برخورد خواهد شد، همچنین به شکایت افراد در این خصوص رسیدگی می‌شود.

محمدی افزود : با توجه به احتمال بروز نارسایی و کمبود‌های دارو و تجهیزات پزشکی ناشی از احتکار آنها، مشکلات قاچاق دارو و عدم تمایل برخی از شرکت‌های توزیعی و داروخانه‌ها در عرضه دارویی به ویژه دارو‌های خاص زمینه‌های لازم برای برخورد قاطع با متخلفین با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی فراهم شده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار