معاون سازمان صمت خوزستان عنوان کرد:
معاون امور اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر بازار استان شرایط خوبی دارد، گفت: اگر بخواهیم بگویم که پس از سهمیه‌بندی بنزین هیچ تغییر قیمت و افزایشی نداشته‌ایم، یک ادعای کذب است و باید گفت که در برخی از موارد شاهد افزایش قیمت بوده‌ایم.
کد خبر: ۸۰۲۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵ 03 December 2019

عبدالرحمان ناصریان با اشاره به آخرین وضعیت بازار و نرخ اقلام و کالای اساسی در خوزستان پس از سهمیه‌بندی بنزین، اظهار کرد: در حال حاضر بازار استان شرایط خوبی دارد و خوشبختانه نوسانات قیمت در بازار را پس از سهمیه‌بندی پشت سر گذاشته‌ایم. البته باید گفت که این نوسانات پس از سهمیه‌بندی بنزین آنچنان زیاد هم نبود و وضعیت بازار در مجموع خوب است.

وی افزود: اکنون در حال تدارک شرایطی هستیم تا بتوانیم سهمیه‌های ویژه‌ای را در قالب برخی از اقلام اساسی مانند برنج و شکر برای استان جذب کنیم و بتوانیم نرخ این محصولات و همچنین میزان عرضه آن‌ها را افزایش دهیم. در این زمینه در حال توزیع ۳ هزار تن شکر در استان هستیم و این روند توزیع ادامه خواهد داشت.

بازار میوه آرام است

معاون امور اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت خوزستان با اشاره به وضعیت بازار میوه و تره‌بار در استان تصریح کرد: بازار میوه و تره‌بار و شرایط قیمت محصولات در این بازار تابع فصل است و در حال حاضر هیچ تغییری در نرخ میوه و تره‌بار استان شاهد نیستیم و شرایط این بازار نیز مناسب است.

ناصریان ادامه داد: در بحث گوجه و خیار اندکی شاهد نوساناتی بودیم که البته اکنون نرخ این دو محصول نیز به ثبات رسیده است و جای نگرانی در این زمینه نیست. برای آنکه شاهد چنین مسایلی نباشیم از استان‌هایی که تولیدکننده اصلی این دو محصول هستند انتظار داریم تا با بهبود شرایط عرضه و ورود بیشتر محصولات خود به بازار، از بروز مشکلات و نوسانات قیمتی جلوگیری کنند.

افزایش شدید کرایه حمل و نقل پس از سهمیه‌بندی

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم بگویم که پس از سهمیه‌بندی بنزین هیچ تغییر قیمت و افزایشی نداشته‌ایم، یک ادعای کذب است و باید گفت که در برخی از موارد شاهد افزایش قیمت بوده‌ایم. در این زمینه در بحث حمل و نقل مسافر در خوزستان به شدت افزایش قیمت داشته‌ایم. این افزایش قیمت در بحث تاکسی‌های اینترنتی و همچنین آژانس‌ها کاملا مشهود است اما در تلاش هستیم تا با آرام شدن بازار و بهبود شرایط، این افزایش قیمت‌ها نیز کاهش پیدا کند.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت خوزستان گفت: نرخ بنزین با سهمیه دولتی نیز ۵۰ درصد افزایش داشته است و این مساله قطعا منجر به افزایش قیمت کرایه‌ها و همچنین افزایش دستمزدها و خدمات خواهد شد اما این میزان افزایش نباید به حدی باشد تا در حق مسافران و مصرف‌کنندگان اجحاف شود و موجب برهم زدن تعادل بازار شود.

تشدید بازرسی‌ها پس از سهمیه‌بندی بنزین

ناصریان با اشاره به تشدید بازرسی‌ها در سطح استان عنوان کرد: اکنون روند بازرسی‌ها در سطح استان تشدید یافته و این کار به صورت ویژه در حال انجام است. در این زمینه گشت‌ها و بازرسی‌های مشترکی با اداره‌کل تعزیرات و سایر ادارات در سطح استان انجام می‌گیرد و بر نرخ‌گذاری اقلام و همچنین نحوه توزیع و عرضه کالا به صورت ویژه نظارت و با هرگونه تخلف نیز به صورت جدی برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه بازرسی‌ها شاهد روند خوبی در استان هستیم و امیدواریم تا قیمت برخی از اقلام و خدماتی که در طول این مدت افزایش داشته است، کاهش پیدا کند و در بازار شاهد آرامش باشیم؛ هرچند که اکنون نیز شرایط بازار مطلوب است و بسیاری از اقلام به وفور وجود دارد و جای نگرانی نیست.

تاکسی سرویس‌ها صدرنشین تخلفات

معاون امور اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت خوزستان گفت: عمده تخلفات موجود در بازار بحث تخلفات تاکسی سرویس‌ها و قیمت‌گذاری خدمات آن‌ها است. همچنین بازار میوه و تره‌بار در پله بعدی بیشترین تخلفات قرار دارد و این تخلفات در بازار میوه و تره‌بار مربوط به بخش خرده‌فروشان است و حوزه عمده فروشان میوه و تره‌بار مشکل خاصی ندارند.

ناصریان اظهار کرد: بیشترین شکایات مردمی نیز که از طریق سامانه ۱۲۴ به اطلاع ما می‌رسد، بحث کرایه‌های حمل و نقل است و ما نیز به این شکایات رسیدگی و با متخلفان به شدت برخورد می‌کنیم. در بحث سامانه ۱۲۴ مردم همکاری بسیار خوبی برای گزارش تخلفات دارند و خودشان به عنوان یک بازرس به خوبی در بازار فعال هستند.

وی خاطرنشان‌کرد: مردم نباید به اخبار کذب مربوط به بازار توجه کنند و در بحث تخلفات و ارائه گزارش این تخلفات، همکاری لازم را داشته باشند تا شاهد شرایط مطلوبی در بازار باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار