مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام از پیشرفت ۷۰ درصدی قلعه میر غلام هاشمی در شهرستان دره شهر با کاربری اقامتگاه بوم گردی توسط بخش خصوصی خبر داد.
کد خبر: ۸۰۲۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹ 02 December 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالمالک شنبه زاده اظهار کرد : قلعه میرغلام هاشمی یکی از بناهای دوران قاجاریه در دره‌شهر است ، که طبق سنگ ‌نوشته نصب شده بر دیوار ورودی بنا، در سال ١٣٠٣ هجری قمری، توسط میرغلام هاشمی، حاکم وقت در روستای فرهادآباد ساخته شده است.

وی تصریح کرد: بنای قلعه به سبک دوره قاجاری و به ‌شکل چهار ایوانی و با مصالحی از سنگ و ملاط گچ ساخته شده که در زمان خود کاربرد نظامی‌ مسکونی داشته است که در تاریخ ۱۶/۷/۷۹ به شماره ۲۷۹۴ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

وی افزود: این بنای تاریخی که در راستای سیاست های وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی برای بهره برداری گردشگری به بخش خصوصی واگذار شده ، اولین فاز توسعه آن با نظارت کارشناسان معاونت میراث فرهنگی استان با کاربری اقامتگاه بوم گردی  ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

شنبه زاده گفت: واگذاری بناهای تاریخی باعث کاهش هزینه های مرمت و نگهداری اثر و نیز اشتغالزایی و توسعه اقتصادی منطقه تاریخی می شود.

شنبه‌زاده بیان کرد: حفظ و حراست از آثار تاریخی امری بدیهی برای حفظ فرهنگ و تمدن غنی گذشتگان است ضمن اینکه موجب جذب گردشگر در این استان نیز خواهد شد از طرفی نگهداری و حفظ تمام این آثار از سوی دولت امری سخت و تا حدودی دور از دسترس است که حضور بخش خصوصی در این راستا می‌تواند کمک بزرگی به حقظ آثار کند./ح

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار