مدیرحج و زیارت خوزستان گفت: مرحله پیش ثبت‌نام حج تمتع در سال ۹۹ شروع‌ شد تا نخستین گام برای برگزاری فریضه حج برداشته‌ شود.
کد خبر: ۸۰۱۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵ 01 December 2019

ناصر حویزاوی  افزود:در نخستین گام برای برپایی حج تمتع سال آینده به تازگی سامانه "رزرو" به نشانی   https://reserve.haj.ir برای پیش ثبت نام همه ودیعه گذاران سال های ۸۵ و ۸۶ و پیش از آن فعال شده است.

وی گف: همه ودیعه گذاران سال های ۸۵ و ۸۶ و پیش از آن در خوزستان که واجد شرایط برای سفر حج تمتع ۹۹ هستند باید در سامانه رزرو سازمان حج و زیارت ، مرحله پیش ثبت نام خود را انجام، و اطلاعات خود را به روز کنند.

مدیر حج و زیارت خوزستان افزود: سهمیه حجاج خوزستان در سال آینده به میزان پیش ثبت نام بستگی دارد بدین معنی که هرچه تعداد پیش ثبت نام ها بیشتر باشد سهمیه حج تمتع استان نیز افزایش می یابد.

حویزاوی پیش بینی کرد حدود ۱۰ هزار ودیعه گذار خوزستانی که فیش های ثبت نام اواخر سال ۸۵ و اوایل سال ۸۶ را در دست دارند در مرحله پیش ثبت نام را در سامانه رززو انجام دهند.

فراخوان حج ۱۳۹۹ خوزستان با ثبت نام حجاج در کاروان ها ، بهمن ماه امسال کلید می‌خورد.

در حج تمتع ۹۸ حدود چهار هزار و ۲۰۰زائر خوزستانی به سرزمین وحی مشرف شدند.

تداوم ممنوعیت سفر کاروان های زیارتی به عراق

مدیر حج و زیارت خوزستان از تداوم ممنوعیت سفر کاروان های زیارتی به عراق از مرزهای چذابه و شلمچه خبر داد.
حویزاوی افزود: مرزهای چذابه و شلمچه برای سفر انفرادی زائران عتبات عالیات باز است ولی سفر جمعی (کاروانی) زائران به دلیل برخی ناامنی ها در شهرهای زیارتی عراق ممنوع است.   

وی گفت:ورود گردشگران و زائران عراقی به صورت انفرادی و جمعی (بدون روادید) از مرزهای شلمچه و چذابه آزاد است.

چذابه و شلمچه  ۲ مرز رسمی و بین المللی تردد زائران عتبات عالیات به خصوص در ایام اربعین هستند.

منبع: ايرنا
برچسب ها: حج و زیارت ، حج تمتع
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار