یک پیشکسوت فوتبال خوزستان با تمجید از عملکرد تیم فوتبال نفت‌مسجدسلیمان در لیگ نوزدهم، گفت: تارتار با توجه به شناختی که از فوتبال و لیگ ایران دارد، با جیب خالی اقدام به جذب بازیکنان گمنام اما با کیفیت بالا کرد و توانست یک تیم خیلی خوب ببندد.
کد خبر: ۸۰۱۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲ 01 December 2019

سیاوش بختیاری‌زاده در خصوص عملکرد تیم نفت‌مسجدسلیمان در ۱۲ هفته سپری شده از لیگ برتر کشور، اظهارکرد: به جرات و قاطعانه می‌گویم که عملکرد و نتایج این فصل نفت‌مسجدسلیمان برای همه مردم و فوتبال‌دوستان غیرقابل باور است. تیمی که سال گذشته مشکلات فراوانی داشت و به سختی توانست در لیگ برتر بماند، امسال نتایجی به دست آورده است که کمتر علاقه‌مند به فوتبال و کارشناسی می‌تواند آن را باور کند. نفت امسال با قدرت، یکی از هشت تیم برتر جام حذفی است و در لیگ برتر نیز جایگاه خوبی دارد که برابر این عملکرد خوب یک علامت سوال وجود دارد که تیمی که همچنان با مشکلات بسیاری مواجه است، چگونه توانسته به این نتایج خوب دست پیدا کند؟

نفت مسجدسلیمان مجبور است که برای تمرین به شهرهای دیگر برود

وی ادامه داد: به هر حال یا به دلیل مصوبات مجلس یا تصمیم وزارت نفت، باشگاه نفت‌مسجدسلیمان از داشتن یک بودجه کامل و کافی برای اداره کردن تیم محروم شد و همه ما می‌دانیم که مسجدسلیمان یک شهرستان مظلوم و محروم است و از کمترین امکانات رفاهی برخوردار است، چه برسد به این‌که یک تیم حرفه‌ای در سطح لیگ برتر بخواهد در این شهر اقامت داشته باشد و از امکانات تمرینی حرفه‌ای بهره ببرد. به همین دلیل و به گفته خود تارتار، نفت‌مسجدسلیمان برای این‌که با شرایط بهتری به تمرین بپردازد، مجبور است به شهرهای مختلف سفر کند.

تیم تارتار بسیار خوب و با شخصیت بازی می‌کند

این پیشکسوت فوتبال بیان کرد: نفت‌مسجدسلیمان بسیار خوب و با شخصیت بازی می‌کند و توانسته پس از ۱۲ هفته به ۹ تساوی و سه برد دست پیدا کند. این تیم امسال توانسته یکی از تیم‌های خوب بالای جدول باشد و این عملکرد خوب به دید فنی و عملکرد بسیار خوب تارتار که از مربیان با تجربه لیگ برتر است، برمی‌گردد. ما مربیان می‌گوییم تیم را باید با بازیکنان با کیفیت ببندیم که لازمه این مهم داشتن یک جیب پرپول است تا بتوان وارد بازار نقل و انتقالات شد و بازیکنان میلیاردی با کیفیت بالا را جذب کرد. اما همه می‌دانیم جیب تارتار خالی از پول بود و نمی‌توانست به دنبال چنین بازیکنان میلیاردی با کیفیت بالا باشد.

تارتار با جیب خالی اقدام به جذب بازیکنان گمنام اما با کیفیت بالا کرد

وی افزود: تارتار با توجه به شناختی که از فوتبال و لیگ ایران دارد، با جیب خالی اقدام به جذب بازیکنان گمنام اما با کیفیت بالا کرد و توانست یک تیم خیلی خوب ببندد. من به این‌که می‌گویند، تیم تارتار با سیستم دفاعی بازی می‌کند، اعتقادی ندارم زیرا یک مربی سیستم‌اش را با توجه به موجودی که در اختیار دارد، انتخاب می‌کند. مردم مسجدسلیمان نیز که فوتبال را به خوبی متوجه می‌شوند، پای تارتار ایستاده‌اند.

آقای زنگنه چشم و دلی نازک کند، وضعیت نفت بهتر هم می‌شود

بختیاری‌زاده بیان کرد: من فکر می‌کنم با توجه به این‌که وضعیت بودجه کشور تا حدودی بهتر شده و دست وزارت نفت باز شده است، اگر آقای زنگنه، وزیر نفت نیز چشم و دلی به سمت تیم‌های نفتی از جمله نفت آبادان و نفت‌مسجدسلیمان نازک کند و این تیم‌ها کمی شارژ مالی شوند، تیمی مانند نفت‌مسجدسلیمان نه‌ تنها می‌تواند در لیگ بماند، بلکه می‌تواند با جایگاه خوب لیگ را به پایان برساند و وضعیت آن بهتر هم می‌شود.

نفت مسجدسلیمان فوتبال منضبطی ارائه می‌دهد

وی خاطر نشان کرد: به جرأت می‌گویم که تیم‌های استقلال تهران، سپاهان، شهر خودرو و نفت‌مسجدسلیمان، چهار تیمی هستند که در لیگ، فوتبال بسیار با شخصیت و منضبطی را ارائه می‌دهند و این انتظاری است که من از چند تیم متمول لیگ داشتم که متاسفانه هنوز نتوانسته‌اند به شخصیت بالای تکنیکی و تاکتیکی تیمی برسند ولی خوشحالم که نفت باوجود تمام کمبودها، یکی از چهار تیمی است که فوتبال خوبی ارائه می‌دهد.

جای خالی بازیکنانی چون مبعلی و میداوودی در نفت کاملا مشهود است

این مربی خوزستانی گفت: نفت‌مسجدسلیمان با کمبود بازیکن مواجه است و در حال حاضر سوشا مکانی و محمد طیبی، بسیار عالی خط دروازه و دفاع را مدیریت می‌کنند اما نیاز است بازیکنان و مدافعان کناری نیز دائما در حمله شرکت کنند، در حالی‌که نفت در این زمینه از بالانس لازم برخوردار نیست. وقتی یک تیم نتواند از نظر تاکتیکی به قلب دفاع و دروازه حریف نزدیک شود، باید بازیکنانی داشته باشد که دارای تکنیک زدن ضربات ایستگاهی باشند که متاسفانه کمبود این مهم در نفت‌مسجدسلیمان احساس می‌شود و جای خالی بازیکنانی چون ایمان مبعلی، میلاد میداوودی و عباس عسکری کاملا مشهود است زیرا این بازیکنان، زمانی که حریفان چند لایه بازی می‌کردند، به خوبی از ضربات ایستگاهی استفاده می‌کردند. امیدوارم مشکلات موجود برطرف شوند و نفت‌مسجدسلیمان بتواند تا انتهای لیگ همین روند خود را حفظ کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار