فرماندار شهرستان اهواز:
فرماندار شهرستان اهواز در خصوص امنیت انتخابات پیش رو گفت: در این رابطه به موقع هماهنگی های لازم را با شوراهای تامین شهرستان های اهواز،کارون، باوی و حمیدیه خواهیم داشت و جای نگرانی برای مشکل امنیتی در شهرستان اهواز وجود ندارد، مطمئن باشید انتخابات را با امنیت بسیار بالایی برگزار خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۰۱۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۴ 01 December 2019

جمال عالمی نیسی روز شنبه( ۹آذرماه) در نشست بااصحاب رسانه پیرامون یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، در زمینه ی انتصابات اظهار کرد: در این رابطه جای نگرانی نیست و انتصاباتی در شهرستان نداشته ایم و تنها معاون برنامه ریزی فرمانداری بازنشسته شده که جایگزین آن از افراد فرمانداری خواهد بود.

وی ادامه داد: مطمئن باشید انتخابات مهندسی شده نخواهد بود و کاملا شفاف و سالم برگزار خواهد شد زیرا اراده ی قوی بر اجرای انتخابات سالم و رعایت قانون مداری و امانتداری وجود دارد، بنده بطور کامل نظارت برتمام جریان های انتخاباتی دارم و نخواهم گذاشت تخلفی صورت گیرد، در صورت بروز تخلف با هرکسی در هر منصبی طبق قانون برخورد خواهد شد.

فرماندار شهرستان اهواز عنوان کرد: هیات نظارت بر انتخابات نظارت خود را عملی کرده و داوطلبین از فردا بعد از ثبت نام زیر ذربین نهادهای نظارتی خواهند بود.

عالمی نیسی اضافه کرد: انتخاباتی که پیش رو است به لحاظ امنیت و جایگاه مجلس در شورای اسلامی به عنوان یکی از سه قوه ی اصلی نظام، نهاد قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون و باتوجه به فرمایشات رهبر فقیه انقلاب مبنی بر مهم بودن جایگاه مجلس از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد:  مدتی است که بدنبال ایجاد بستر مناسب برای اجرای انتخابات در فرمانداری اهواز بوده ایم و تلاش شد تا بستری ایجاد شود که انتخاباتی سالم و بدون هیچگونه تمایلاتی انجام شود.

فرماندار شهرستان اهواز با بیان اینکه فردا راس ساعت هشت صبح با پذیرش داوطلبین در فرمانداری اهواز ثبت نام شروع خواهد شد که شرایط آن بر روی سایت فرمانداری و در رسانه ها منتشر شده است، افزود: روز پنجشنبه هفته ی گذشته مانوری تحت عنوان ثبت نام انتخابات اجرا شد که با این امر تلاش شد تا در سطح کشور تقریبا نواقص و مشکلات  مشخص و رفع شود.

عالمی نیسی یادآور شد: مکان مناسبی برای ثبت نام داوطلبین با ۱۱ کاربر و همچنین خبرنگاران اختصاص داده شده است.

وی در خصوص اعتراضات اخیر با اشاره به اینکه شهرستان اهواز در ناآرامی های اخیر نمره ی بسیار خوبی گرفته است، خاطر نشان کرد: بطور کلی بستر را بگونه ای فراهم کردیم که مشکلی برای ابراز اعتراض وجود نداشته باشد اما در ناآرامی های اخیر تجمعات از اعتراضات مردمی خارج شد و مشخص بود که اقدام این افراد طبق برنامه ریزی و برای یک زمان خاصی بود و بحث بنزین بهانه ای برای این اشخاص شد تا دست به تخریب بسیار وسیع اماکن عمومی بزنند و در بعضی نقاط اقدام به حمله های مسلحانه به سازمان ها و نهادهای عمومی کنند.

فرماندار شهرستان اهواز ضمن عنوان اینکه بیشترین مشارکت ما در انتخابات از حاشیه نشینی بوده که این نشان می دهد این نظام متعلق به مردم است، اذعان کرد: از آنجایی که این انتخابات مربوط به سرنوشت مردم، مجلس و جایگاه آن است یقین میدارم مردم بیشتر منافع کلان نظام را در بر می گیرند و باتوجه به اینکه سرنوشت مردم به سرنوشت مجلس به نوعی پیوستگی دارد امیدواریم مشارکت خوبی داشته باشند.

عالمی نیسی در رابطه با تعداد شعب اخذ رای بیان کرد:  هیات اجرایی شهرستان ها تا سه درصد می توانند تغییراتی در تعداد شعب ایجاد کنند.

وی افزود: شهرستان اهواز در حوزه ی انتخابی گذشته( دوره ی دهم) ۴۷۶ شعبه ی اخذ رای داشت که تقریبا اهواز ۱/۶ شعب اخذ رای کل استان خوزستان را دارد که از این تعداد ۴۰۲ شعبه ثابت و ۷۴ تا سیار است همچنین از ۴۷۶ شعب ۴۰۴ تا شهری و ۷۲ شعبه روستایی بوده است.

فرماندار اهواز در رابطه با مشارکت بانوان در روند اجرای انتخابات گفت: فرمانداری اهواز پیشنهاد داده تا از بانوان در ترکیب معتمدین هیات اجرایی استفاده شود.

عالمی نیسی با بیان اینکه سامانه ثبت نام ساعت ۱۸ روز ۱۶ آذرماه قطع می شود، از داوطلبین درخواست کرد تا ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنند و از راس ساعت هشت صبح فردا که آغاز ثبت نام است اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه تنها داوطلب برای ثبت نام به فرمانداری وارد می شود و هیچکس جز وی حق ورود ندارد، ادامه داد: شعب اخذ رای بصورت آنلاین فعال هستند و  وزارت کشور دسترسی و نظارت کامل برتمام شعب دارد، بنابراین شعب اخذ رای باید راس ساعت برای شروع کارهای اولیه مستقر شوند.

فرماندار اهواز توضیح داد: در زمینه ی پوسترهای تبلیغاتی باشهرداری مذاکرات اولیه ای انجام شد که بتوانند محل های خاصی را برای تبلیغات پیش بینی کنند که در این صورت از بی نظمی در ایام انتخابات جلوگیری و نظافت شهر نیز رعایت می شود.

عالمی نیسی درخصوص تعرفه های انتخاباتی اظهار کرد: با تمهیدات اندیشیده شده از جمله ایجاد ۲شعبه در کنار یکدیگر یا نزدیک به هم مشکلی در رابطه با کمبود تعرفه نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه طبق قانون جدید برای اینکه فردی به مجلس راه پیدا کند باید ۲۰ درصد آرای صحیح انتخابات را کسب کند، اضافه کرد: نامزدها برای نظارت بر روند انتخابات در فرمانداری اهواز حضور پیدا می کنند که این کار موجب اعتمادسازی می شود.

فرماندار اهواز با عنوان اینکه شهرستان اهواز آمادگی برای اجرای انتخابات تمام الکترونیک دارد، خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی ها اخذ رای بصورت دستی انجام می شود البته وزارت کشور آمادگی خود را برای اجرای انتخابات بصورت تمام الکترونیکی اعلام کرده و به دنبال هماهنگی و تفاهم با هیات نظارت مرکزی یا شورای نگهبان هستند برای اینکه بتوانند در برخی نقاط کشور انتخابات را بصورت تمام الکترونیکی انجام دهند.

عالمی نیسی تاکید کرد: اگر ستاد انتخابات کل کشور و شورای نگهبان بپذیرند این آمادگی در اهواز وجود دارد، قسمتی از انتخابات بصورت تمام الکترونیکی انجام می شود از جمله؛ استعلام ها و تشخیص هویت افراد که با این کار از تکرار و خرید و فروش رای جلوگیری می شود. به این ترتیب که فرد با تایید کدملی از طریق سامانه می تواند رای دهد.

وی یادآور شد: امیدواریم گام برداری در این زمینه برداشته و صندوق رای بصورت الکترونیکی فراهم شود، این صندوق در وزارت کشور طراحی و دربالاترین سیستم های ایمنی آزمایش شده است.

فرماندار شهرستان اهواز در پایان با اشاره به لزوم انتخابات الکترونیک برای جلوگیری از تخلفات و سالم سازی انتخابات افزود: برای این کار باید مسئولان توافقی را بین هیات نظارت و ستاد مرکزی انتخابات انجام دهند تا بتوانند در بعضی شهرستان ها یا مراکز استان ها موافقت لازم را بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار