اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به پیش‌بینی‌ بارندگی همراه با رعد و برق و تندباد، اخطاریه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۸۰۱۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۷ 30 November 2019

در اخطاریه امروز (۹ آذرماه) اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان آمده است: پیرو اطلاعیه روز جمعه (۸ آذرماه) این اداره‌کل و با توجه به اخطاریه شماره ۱۴ امروز اداره‌کل هواشناسی خوزستان، وقوع بارندگی همراه با رعد و برق و تندباد لحظه‌ای در استان، احتمال بارش برف در ارتفاعات، ریزش تگرگ در برخی نقاط و کاهش سه تا شش درجه‌ای دما در استان خوزستان پیش‌بینی‌ شده است.

همچنین بیشترین حجم بارش‌ها در مناطق شمال و شمال شرق استان از اواخر یکشنبه تا اواخر سه‌شنبه (۱۰ تا ۱۲ آذرماه) خواهد بود. مواج شدن خلیج فارس همراه با رگبار و رعد و برق، همچنین رعد و برقهای نسبتا شدید در مناطق جنوبی، غربی و شمال‌ از اواسط دوشنبه تا اواسط سه‌شنبه (۱۱ و ۱۲ آذرماه) پیش‌بینی‌ شده است.

در این خصوص تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از حوادث اتخاذ شود. همچنین نسبت به صدور هشدار، اتخاذ تمهیدات لازم واقدامات پیشگیرانه، آماده‌باش واحدهای تابعه سطح استان و شهرستان و حضور در محل فعالیت، اطلاع‌رسانی و ارائه توصیه‌های ایمنی به شهروندان به ویژه بیماران، روستاییان، عشایر، کشاورزان، دامداران، کودکان، مسافران، صیادان، رانندگان و افراد ساکن در مناطق در معرض خطر سیل، صاعقه، تندباد، تگرگ، افت دما و سایر حوادث احتمالی و اتخاذ تدابیر لازم جهت پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی، اقدام لازم انجام و گزارش اقدامات به این اداره‌کل ارسال شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار