مدیر جهاد کشاورزی ایذه گفت: حدود چهار هزار و ۵۰۰ تن برنج تا پایان فصل برداشت از سطح شالیزارهای این شهرستان، برداشت شد.
کد خبر: ۸۰۱۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ 30 November 2019

مصطفی هنرمندیان اظهار داشت: بیش از ۶ هزار تن شلتوک در پایان فصل برداشت برنج از سطح هزار هکتار از شالیزارهای شهرستان ایذه، تولید شد که از این مقدار حدود چهار هزار و ۵۰۰ تن برنج باکیفیت به عمل آمد.

وی افزود: شهرستان ایذه در بحث تولید برنج از دیرباز فعال بوده است و برنج سوسن،هلایجان و سادات حسینی از جمله اقلام پرفروش ایذه هستند.

مدیر جهاد کشاورزی ایذه از تولید فراتر از پیش‌بینی برنج در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: قبل از زمان نشاکاری ، کلاس‌های آموزشی مربوط به کاشت ، داشت و برداشت برنج در مناطق مختلف به همت مدیریت جهاد کشاورزی برگزار شد تا شاهد افزایش میزان برداشت این محصول باشیم.

وی تأکید کرد: عمده شالیزارهای برنج ایذه در بخش سوسن، نوترکی، هلایجان و دنباله رود دهدز قرار دارند و برنج چمپا محلی حدود ۹۷ درصد کشت برنج شهرستان را به خود اختصاص داده است، برنج گِرده، هاشمی و عنبربو نیز از سایر اقلام کشت شده هستند.

هنرمندیان در ادامه گفت: در زمان برداشت برنج ۲۸ دستگاه کمباین مخصوص برداشت این محصول در نقاط مختلف شهرستان مستقر شده بودند تا کار برداشت محصول را انجام دهند.

وی گفت: در سال زراعی گذشته تنها ۵۰ هکتار برنج در ایذه کشت شده و  کمتر از ۲۰۰ تن برنج از آنها برداشت شده بود.

شهرستان ایذه با حدود ۵۳ هزار هکتار زمین کشاورزی از قطب های کشاورزی در شرق خوزستان است که مرکز آن در ۱۸۳ کیلومتری اهواز قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار