غمگین:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: باشگاه کارآفرینی، تلفیقی از مهارت و آموزش در عمل است و هدف آن، ایجاد جامعه ای کارآفرین است.
کد خبر: ۸۰۱۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۴ 28 November 2019

ارسلان غمگین، امروز پنجشنبه(۷ آذرماه) در حاشیه افتتاحیه اولین باشگاه کارآفرینی ویژه نوجوانان در خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک در اهواز، اظهار کرد: ایجاد باشگاه های کارآفرینی ابتدا از طرف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح شد و یک فرآیند بررسی شده است.

وی با بیان اینکه باشگاه کارآفرینی ویژه نوجوانان و جوانان برای اولین بار در خوزستان افتتاح می شود، افزود: این باشگاه با همکاری کانون کارآفرینان خوزستان، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان فنی و حرفه ای استان ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: باشگاه کارآفرینی، تلفیقی از مهارت و آموزش در عمل است و هدف آن، ایجاد جامعه ای کارآفرین، پس از گذشت یک فرآیند یک تا ۲ ساله است.

وی هدف دیگر ایجاد باشگاه را توانمندسازی دانش آموزان جهت دستیابی به تجربه عملی کارآفرینی در یک مقیاس کوچکتر عنوان کرد و گفت: باشگاه به تقویت باور دانش آموزان نسبت به خود و افزایش خلاقیت آنها، از طریق کوشش و خطا کمک می کند.

غمگین با بیان اینکه باشگاه کارآفرینی، مهارت های اساسی ازجمله تصمیم گیری، توانایی کار گروهی و حل مسئله و همچنین نوع نگرش را در نوجوانان تقویت می کند، افزایش خلاقیت، نوآوری، عزت نفس، میل به موفقیت و مطالبه گری را از دیگر دستاوردهای این باشگاه دانست.

وی با اشاره به اینکه روش تدریس متناسب با مبانی کارآفرینی و با هدف افزایش توانایی کارآفرینانه دانش آموزان انجام می شود، تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف باشگاه آشنا نمودن والدین دانش آموزان با مباحث کارآفرینی به منظور تربیت کودکان و نوجوانان در محیط خانواده برای افزایش توانایی کارآفرینانه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در پایان با بیان اینکه ۱۰۰ نفر شامل ۵۰ نفر خانم و ۵۰ نفر آقا در باشگاه آموزش می بینند، تشریح کرد: این تعداد شامل چهار گروه ۲۵ نفره در ۲ گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ ساله و همچنین ۱۵ تا ۱۸ ساله است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار