کد خبر: ۸۰۰۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۱ 28 November 2019

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان دانشگاه را مرکز تبادل علمی دانست و تصریح کرد: آمادگی داریم در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی با همکاری علمی و پژوهشی در کنار دانشگاه باشیم.
به گزارش «تابناک هرمزگان»؛ علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در دیدار رئیس و اعضای هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با بیان اینکه دانشگاه می‌تواند با همکاری مفید و هدفمند خود تاثیر زیادی بر روند دادرسی و کاستن از حجم پرونده‌ها داشته باشد، اظهار کرد: «فرهنگ‌سازی عمومی، اطلاع‌رسانی در فضای مجازی، استفاده از نشریات مکتوب و برگزاری دوره‌های مشاوره‌ای و آموزشی می‌تواند در کاهش جرم و در نتیجه پایین آمدن تعداد پرونده‌ها موثر واقع شود.

راه‌اندازی کلینیک حقوقی در دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس/ هدف گذاری برای کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی با افزایش همکاری های علمی پژوهشی

این مقام قضائی افزود: با حضور رئیس قوه قضائیه در استان هرمزگان، مصوبات خوب و مفیدی به وقوع پیوست که با جدیت هر چه تمام‌تر به‌دنبال عملی کردن آنها هستیم  و دانشگاه نیز می‌تواند در این حوزه ما را یاری دهد.

وی ایجاد تعامل، همدلی و همکاری بخش‌های مختلف دادگستری با دانشگاه را به فال نیک گرفت و ضمن استقبال از این موضوع گفت: «دادگستری هرمزگان این توان را دارد که با دانشگاه مبادله تجربی، پژوهشی و علمی نماید.

صالحی با اعلام اینکه در برخی حوزه‌ها دادگستری استان هرمزگان دارای رتبه‌های برتر کشوری است، اظهار کرد: در رسیدگی به پرونده‌ها، حوزه پیشگیری و ابلاغ احکام حائز رتبه‌های اول و دوم کشوری بوده‌ایم که نشان از همت و تلاش کارکنان این مجموعه دارد.

راه‌اندازی کلینیک حقوقی در دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس/ هدف گذاری برای کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی با افزایش همکاری های علمی پژوهشی

وی خواستار برگزاری همایش‌های مشترک بین دانشگاه و دادگستری شد و عنوان کرد: همایش‌های علمی می‌‌تواند در ارتقای سطح علمی هر دو سازمان تأثیر مثبت بگذارد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با اعلام آمادگی و استقبال از پیشنهادهای هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس افزود: آمادگی داریم تا در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی، همکاری علمی و پژوهشی، آگاه‌سازی جامعه و هر حرکت مثبت دیگر در کنار دانشگاه باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان هم در این دیدار با برشمردن توانمندی‌های این دانشگاه در حوزه‌های علمی و پژوهشی گفت: توانمندسازی دانشگاه در راستای تحقق بخشیدن به سیاست‌های نظام و انقلاب از برنامه‌های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی در کشور است.

احسان کامرانی، خدمت به مردم و ایجاد رضایت در جامعه را رسالت ذاتی و اصلی دانشگاه برشمرد و تأکید کرد: این شعار با جدیت در حال عملیاتی شدن در جامعه است و همه دانشگاهیان باید در راستای تحقق این هدف گام بردارند.

وی راه‌اندازی کلینیک حقوقی در دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس را بیانگر مسئولیت‌پذیری این مجموعه نسبت به مشکلات جامعه عنوان کرد و یادآور شد: باید سازوکارهایی را طراحی و عملیاتی کنیم که علاوه بر ارائه خدمت به حل مشکلات جامعه در مسیر اشتغال‌زایی و کمک به جوانان نیز مؤثر باشد.

کامرانی افزود: وجود اعضای هیأت علمی مجرب و با صلاحیت علمی در حوزه حقوقی از ظرفیت‌های مهم دانشگاه آزاد اسلامی در استان است که در این راستا می‌توان به فعالیت‌های گروه آموزشی حقوق در مقاطع مختلف اشاره کرد.

راه‌اندازی کلینیک حقوقی در دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس/ هدف گذاری برای کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی با افزایش همکاری های علمی پژوهشی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان تصریح کرد: وجود رشته‌های تحصیلات تکمیلی حقوق با گرایش عمومی، خصوصی، جزا و جرم‌شناسی و حقوق بین‌الملل با به‌کارگیری استادان خوشنام و مجرب و با کارنامه علمی و پژوهشی قابل قبول آن هم در بزرگ‌ترین مجتمع آموزش عالی استان می‌تواند کمک قابل توجهی به این رشته در استان نماید.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با اشاره به ورود دانشگاه به مبحث و حوزه داوری گفت: فعالیت‌های خوبی را در حوزه داوری آغاز کرده‌ایم و در این زمینه جمعیت خوبی از حقوقدانان نیز گردهم آمده‌اند تا بتوانیم همایش ماندگاری در حوزه داوری حقوقی برگزار کنیم که بدون شک دادگستری هرمزگان نیز یکی از بزرگ‌ترین مراکز برای کمک به این مهم است.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار