رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از مرگ دو بیمار مبتلا به آنفلوآنزا در آبادان و شادگان خبر داد و بر لزوم تزریق واکسن این بیماری در گروه‌های پرخطر به ویژه زنان باردار تاکید کرد.
کد خبر: ۸۰۰۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵ 28 November 2019

دکتر شکرالله سلمان‌زاده اظهار کرد: اپیدمی آنفلوآنزا هر ساله در فصل پاییز رخ می‌دهد و این موضوع طبیعی است اما بروز این بیماری شدت و ضعف دارد.

وی افزود: در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز مانند سایر نقاط کشور، امسال اپیدمی آنفلوآنزا رخ داده که البته در حال حاضر این بیماری رو به فروکش است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه تعداد موارد مرگ ناشی از آنفلوآنزا در حوزه این دانشکده در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش زیادی نیافته است، گفت: سال گذشته یک مورد مرگ به دلیل آنفلوآنزا در حوزه شهرهای تابعه دانشکده علوم پزشکی آبادان رخ داد و در سال جاری دو مورد مرگ به دلیل آنفلوآنزا داشته‌ایم.

سلمان‌زاده ادامه داد: فوت‌شدگان به دلیل بیماری آنفلوآنزا در سال جاری یک مادر باردار در شادگان و یک مرد در آبادان بوده‌اند.

وی تصریح کرد: همیشه توصیه می‌کنیم که مادران باردار حتما واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند اما متاسفانه این زن باردار برای تزریق واکسن اقدام نکرده بود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد: برخی اوقات تبلیغات سوئی علیه واکسن آنفلوآنزا می‌شود و عنوان می‌شود که این واکسن برای زنان باردار مضر است در حالی که مادران باردار باید این واکسن را تزریق کنند و این واکسن هیچ خطری برای زنان باردار ندارد.

سلمان‌زاده تصریح کرد: کودکان زیر سه سال، افراد بالای ۶۵ سال، زنان باردار، افراد دارای نقص ایمنی، بیماران مزمن داخلی، دیابت، قلبی و عروقی، کلیوی و کبدی، افرادی که به صورت مزمن آسپرین مصرف می‌کنند و کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی باید واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

وی بیان کرد: با وجود اینکه اپیدمی آنفلوآنزا در حال فروکش است اما این بیماری در طول سال وجود دارد و تنها به شکل اپیدمی مانند این فصل نیست.

منبع: ایسنا
برچسب ها: آنفلوآنزا ، شادگان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار