معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: پیش‌بینی می‌شود که امسال بتوانیم از سطح مزارع استان بیش از یک میلیون و ۷۳۰ هزار تن ذرت تابستانه برداشت و روانه بازار کنیم.
کد خبر: ۸۰۰۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱ 30 November 2019

محمد قاسمی‌نژاد با اشاره به این‌که روند برداشت ذرت تابستانه از روزهای پایانی آبان‌ماه در استان آغاز شده است، اظهارکرد: برداشت در سطح ۴۵ هزار هکتار ذرت دانه‌ای و ۲۵ هزار هکتار ذرت علوفه‌ای از سطح مزارع استان آغاز شده است و در این زمینه روند برداشت ادامه دارد.

وی افزود: تاکنون حدود یک هزار و ۷۰۰ تن ذرت دانه‌ای از سطح مزارع استان برداشت و با قیمت ۱۶۰ هزار ریال به کارخانه‌های ذرت خشک کن تحویل داده شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود از کل سطح زیر کشت ذرت تابستانه استان حدود ۳۳۰ هزار تن ذرت دانه‌ای و یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای برداشت شود و این میزان تولید، یک عملکرد مناسب و مطلوب به شمار می‌رود.

قاسمی‌نژاد ادامه داد: همچنین پیش‌بینی می‌کنیم امسال کل ذرت تولید شده در مزارع استان در سال زراعی ۹۸_۹۷، حدود ۴۰۰ هزار تن ذرت دانه‌ای و یک میلیون و ۸۵۰ هزارتن ذرت علوفه‌ای باشد.

وی خاطرنشان‌کرد: استان خوزستان در حال حاضر با تولید ۳۵ درصد ذرت دانه‌ای رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار