کد خبر: ۸۰۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹ 20 August 2015
اهواز- ایرنا- مدیرکل هواشناسی خوزستان، از پیش بینی تداوم شرجی و دمای بالا در استان تا سه روز آینده خبر داد و گفت : با توجه به وضعیت جوی استان توصیه می شود که بیماران قلبی تنفسی و کودکان حتی الامکان از منزل خارج نشوند.

کوروش بهادری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جریانات جنوبی باعث شده که اکثر نقاط خوزستان با پدیده شرجی روبه رو باشند.

وی افزود: صبح امروز رطوبت هوا در ماهشهر و شادگان به 92 درصد، اهواز به 87 درصد، آبادان 86 درصد، دزفول 83 درصد و آغاجاری 73 درصد رسیده است.

بهادری اضافه کرد: آنچه جالب توجه است اینکه شهرهای شمالی و شرقی نیز با پدیده شرجی روبه رو بودند و شوشتر 75 درصد و بهبهان 77 درصد رطوبت داشتند.

وی گفت: پیش بینی می شود که جریانات گرم و مرطوب با شدت و ضعف تا سه روز آینده در استان ادامه داشته باشد.

بهادری در ادامه اظهار کرد: روز گذشته آبادان با حداکثر دمای 50 درجه سانتیگراد بیشترین دمای استان را داشته و حداکثر دمای اهواز نیز به 48 درجه سانتیگراد رسیده است همچنین حداقل دمای هوا صبح امروز در دهدز با 27 درجه سانتیگراد اتفاق افتاده است.

به گفته وی، دمای هم اینک اهواز 36 درجه سانتیگراد و رطوبت 72 درصد است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان همچنین گفت: رطوبت زیاد باعث تعدیل دما می شود و در صورتی که شرجی اتفاق نمی افتاد دمای بیش از 50 درجه را شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: البته یکی از پارامترهای افزایش 'دمای احساسی' بهنسبت 'دمای واقعی' میزان رطوبت است و رطوبت بالا باعث می شود دمای احساسی نیز بیشتر شود، به طوری که هم اکنون در اهواز مردم دمای بیش از 48 درجه را احساس می کنند. 

بهادری تاکید کرد: با توجه به وضعیت جوی استان توصیه می شود که بیماران قلبی تنفسی و کودکان حتی الامکان از منزل خارج نشوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار