براساس نقشه‌های ماهواره‌ای سازمان هواشناسی امروز سه شنبه ۹۸/۹/۰۵ بیشتر نقاط مرکزی ایران شاهد آسمانی آبری و احتمال وزش باد هستند و استان‌های شمالغربی از اواخر روز بارندگی را تجربه می‌کنند.
کد خبر: ۸۰۰۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶ 26 November 2019

طبق اعلام سازمان هواشناسی امروز سه شنبه پنجم آذر 1398 آسمان اغلب نقاط کشور صاف همراه با ورزش باد پیش بینی شده است و طبق معمول فصل سرما شهرهای صنعتی به دلیل پدیده وارونگی هوایی غبارآلود را تجربه می کنند، به همین دلیل به گروه های حساس امروز توصیه می‌شود فقط در موارد ضروری از منزل خارج شوند و درصورت امکان از ماسک استفاده کنند. اما در مجموع با درنظرگرفتن ورود سامانه بارشی جدید از شمالغرب ایران نوار غربی کشور و همچنین جنوب غربی ایران از اواخر امروز احتمالا شاهد آغاز بارندگی‌ها هستند.

 سردترین و گرمترین نقطه ایران: طبق اطلاعاتی که از نقشه‌های هواشناسی کشورمان به دست آمده امروز صبح گرمترین نقطه کشور جزیره ابوموسی با 24 درجه سانتی‌گراد بالای صفر و خنک‌ترین منطقه شهرستان بجنورد با منفی 8 درجه سانتی‌گراد بوده‌ است.

 وضعیت هوای استان‌ها: برهمین اساس و با درنظر گرفتن پیش‌بینی‌های انجام شده شرایط جوی استان‌های کشور امروز پنجم دیماه به این ترتیب گزارش شده است: گیلان: افزایش ابر همراه با بارندگی‌- خراسان رضوی، غبارآلود همراه با افزایش ابر - قزوین، البرز، زنجان، تهران، سمنان، همدان و مرکزی آسمانی نیمه‌ابری که رفته رفته بر تراکم ابرها افزوده می‌شود - کردستان و یزد امروز افزایش دما همراه با وزش باد - چهارمحال و بختیاری، اصفهان از ابتدای صبح افزایش تراکم ابر و بارندگی‌های پراکنده از نیمه روز - خوزستان غبارآلود همراه با افزایش ابر در اواسط روز- بوشهر و جزیره‌های خارک و قشم بارندگی و وزش باد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار