نان
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: گاهی اوقات افزایش قیمیت نان بر مبنای برنامه و اصولی منطقی است، اما اکنون با توجه به افزایش قیمت بنزین افزایش قیمت نان نداریم
کد خبر: ۷۹۹۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۵ 24 November 2019
توزیع نان سنگک با سبوس بالا
جواد حسنی با اشاره به آخرین وضعیت خرید و ذخیره‌سازی گندم و دانه‌های روغنی در استان مرکزی اظهار داشت: ۳۰۵ هزار تن گندم در استان خریداری شده است که تا پایان شهریورماه همه مطالبات پرداخت شد، حدود ۲ هزار تن هم دانه روغنی خریداری شد که مطالبات آن هم پرداخت شد.

**کاهش ۴ درصدی خرید گندم در استان مرکزی

وی افزود: نیاز استان به گندم حدود ۱۸۰ هزار تن است، ۳۴ مرکز خرید گندم در سطح استان داریم، در زمینه خریداری گندم نسبت به سال ۹۷ تقریبا ۴ درصد کاهش و نسبت به  سال ۹۶ حدود ۶ درصد افزایش داشتیم.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی ادامه داد: اکنون کیفیت آرد مطلوب و سن‌زدگی گندم یک درصد بوده و به همین سبب کیفیت آن خوب است و در زمینه آرد مشکلی وجود ندارد.

***استان مرکزی به لحاظ کیفیت جزو ۵ استان برتر کشور است

حسنی تصریح کرد: گندم تولیدشده در استان حدود ۶۵ درصد دیم و ۳۵ درصد آبی است، از نظر تولید گندم در کشور برای نخستین بار رتبه ۹ را در کشور داشتیم و در زمینه کیفیت نان جزو ۵ استان برتر در کشور هستیم.

وی بیان کرد: در زمینه شکر، برنج و روغن هم مشکلی وجود ندارد و بدون محدودیت آماده توزیع در سطح استان هستیم، از ابتدای سال تاکنون حدود ۶ هزار تن توزیع شکر و نزدیک به ۳ هزار تن توزیع برنج داشتیم.

**توزیع ماهانه حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن آرد در استان مرکزی

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ماهانه حدود ۹ هزار تن آرد یارانه‌ای کامل و حدود ۳ هزار و ۵۰۰ تن آرد نیمه یارانه‌ای در سطح استان توزیع می‌شود، در استان حدود ۱۰ کارخانه تولید آرد وجود دارد که تعداد ۶ کارخانه فعال هستند.

حسنی عنوان کرد: در زمینه ذخیره گندم و کیفیت آرد مشکلی وجود ندارد و باتوجه به اینکه خرید آرد نیمه یارانه‌ای از سایر استان‌ها هم محدود شده، این روند برای استان فرصتی است که در زمینه اشتغال و مباحث کیفیت آرد بیشتر از ظرفیت استان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: برای بهبود کیفیت گندم مخلوطی از استان خوزستان آورده می‌شود، گاهی اوقات افزایش قیمیت نان بر مبنای برنامه و اصولی منطقی است، اما اکنون با توجه به افزایش قیمت بنزین افزایش قیمت نان نداریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار