امید حاج محمدی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: مرحله اول واکسیناسیون دام علیه تب برفکی در حال انجام و مرحله دوم دی ماه جاری آغاز می شود.
کد خبر: ۷۹۹۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 24 November 2019

امید حاج محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: یکی از وظایف مهم دامپزشکی حفظ و حراست از سرمایه دامی کشور است، تب برفکی یکی از عفونی ترین، مهم ترین و در عین حال واگیردارترین بیماری در حوزه دام است و راههای پیشگیری این بیماری استفاده از واکسن است و معمولا دام های کوچک را مورد هدف قرار میدهد این بیماری در هر جایی شیوع پیدا می کند خصوصا گوسفند و بز بیشتر در معرض خطر هستند.

 وی خاطر نشان کرد: اداره کل دامپزشکی در جهت پیشگیری از تب برفکی برنامه واکسیناسیون دام سنگین را شروع  و در حال حاضر در مراحل اتمام عملیات هستیم .

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه افزود: مرحله دوم واکسینه کردن گوسفند و بز روستاییان و عشایر علیه تب برفکی است که اداره کل دامپزشکی با اعزام نیروها به ایلام، لرستان، مناطق عشایری و کوچ نشین نسبت اقدام میکند و پیش بینی میشودبیش از ۳ میلیون راس دام واکسینه شوند .

حاج محمدی تصریح کرد: تاکنون موردی مبنی بر بیماری تب برفکی مشاهده و گزارش نشده است در صورت مشاهده این بیماری به اداره دامپزشکی یا مراکز درمانی از طریق کوتاهترین راه ارتباطی برقراری تماس تلفنی اطلاع رسانی کنند که پیگیری و اقدامات لازم انجام شود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار