مدیر اداره آموزش و پرورش دزفول:
مدیر اداره آموزش و پرورش دزفول گفت: تعزیرات حکومتی دزفول در زمینهٔ برخورد با تخلف شرکت‌های سرویس مدارس مبنی بر افزایش غیرقانونی نرخ کرایه‌ها به بهانه اصلاح نرخ بنزین ورود کند.
کد خبر: ۷۹۹۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲ 24 November 2019

عبدالمحمد جرجانی در ششمین نشست شورای آموزش و پرورش دزفول که در سالن کنفرانس این اداره برگزار شد، اظهار کرد: پس از اصلاح نرخ بنزین و به دنبال آن اعتراضات صورت گرفته، موضوع تأمین سوخت سرویس‌های مدارس در دزفول تاکنون به خوبی مدیریت شده و این امر ظرف چند روز آینده برطرف خواهد شد.

وی افزود: لیستی از معلمانی که در شهرهای اقماری و یا خارج از شهرستان تدریس می کنند نیز تهیه شده تا در سامانه کشوری که طراحی شده ثبت شوند تا در کنار ۶۰ لیتر سهمیه‌ای که برای خودروها در نظر گرفته شده، این معلمان بتوانند از یک سهمیه دیگر نیز در هر ماه برخوردار شوند.

مدیر آموزش و پرورش دزفول خواستار کنترل شرایط در زمینهٔ افزایش قیمت‌ها از سوی دستگاه‌های نظارتی شد و عنوان کرد: بر اساس‌ گزارشات دریافتی، برخی شرکت‌های حمل و نقل دانش آموزی در سطح شهرستان اقدام به فراخوان والدین دانش آموزان در راستای افزایش قیمت سرویس مدارس کرده اند که لازم است تعزیرات حکومتی به این امر ورود کرده تا یک وحدت رویه در زمینهٔ سوخت شکل بگیرد.

کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش دزفول

جرجانی در ادامه یادآور شد: امسال با کمبود ۶۷۰ نیروی انسانی در آموزش و پرورش شهرستان دزفول مواجه بودیم که در ادامه کار حدود ۳۰۰ نیرو از طریق ماده ۲۸ و نیروهای نهضتی وارد چرخه آموزش و پرورش دزفول شدند.

وی ادامه داد: سال تحصیلی جاری در دزفول ۱۷۰ کلاس بدون معلم آغاز شد اما این مشکل به گونه‌ای مدیریت شد که کوچک‌ترین مشکلی برای شهرستان به وجود نیامد؛ چرا که پس از برگزاری جلسات توجیهی با مدیران و معاونان مدارس از آنها درخواست شد تا زمان تأمین معلم در کلاس‌های درس حضور یابند و این امر تا ابتدای آبان ادامه داشت.

مدیر آموزش و پرورش دزفول اعتبار اختصاص یافته به این اداره از ابتدای سال تحصیلی را تاکنون ۴۷۰ میلیون ریال برشمرد و گفت: با توجه به حجم بالای کار، این اعتبار بسیار ناچیز بوده است و ضمن اینکه اعتبار سرانه مدارس شهرستان در مجموع ۴۶۰ میلیون بوده است؛ به این معنی که سرانه هر دانش آموز ۵ هزار ریال تعیین شده است.

جرجانی اضافه کرد: با این وجود تلاش کردیم با روحیه جهادی روند را به گونه‌ای جلو ببریم که خللی در سیستم آموزش و پرورش شهرستان به وجود نیاید؛ چرا که دانش آموزان مستعد زیادی در دزفول وجود دارد که باید تلاش کنیم تا نخبگان خوبی به نظام تحویل دهیم.

وی همچنین با اشاره به شرایط بحرانی دبستان فجر در روستای بلادیه و دبستان نهضت در روستای بنه عیسی، گفت: تقاضا داریم خیران و یا اداره کل استان و سایر دستگاه‌ها در راستای رفع مشکلات این مدارس که در شرایط بسیار نامطلوبی به سر می برند و تبدیل به یک تهدید جانی برای دانش آموزان آن مناطق شده اند، نهایت همکاری را داشته باشند.

در این جلسه مصوب شد که نرخ کلاس‌های فوق برنامه در مدارس دزفول ۱۰ درصد افزایش یابد.

بدین ترتیب نرخ هر کلاس فوق برنامه برای مقطع ابتدایی با مدت زمان ۵۰ دقیقه ۲۵ هزار ریال و نرخ کلاس‌های فوق برنامه مقاطع اول و دوم متوسطه با مدت زمان ۹۰ دقیقه به ترتیب ۴۸ هزار و ۵۰۰ ریال و ۴۹ هزار و ۵۰۰ ریال تصویب شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار