گزارش کامل سفر رئیس سازمان فنی و حرفه ای به یاسوج
علی اوسط هاشمی در ابتدای ورود خود به استان با استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار کرد و پس از آن مهمترین برنامه کاری خود را با حضور در نشست شورای مهارت استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد.
کد خبر: ۷۹۹۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۸ 23 November 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور طی سفری یک روزه وارد شهر یاسوج شد و از نزدیک مشکلات بخش فنی و حرفه ای استان را مورد بررسی قرار داد.
 علی اوسط هاشمی در ابتدای ورود خود به استان با استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار کرد و پس از آن مهمترین برنامه کاری خود را با حضور در نشست شورای مهارت استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد.
در این نشست برخی از اعضا به بیان دیدگاه های خود پرداختند.
ضرورت برگزاری جشنواره ملی مهارت در کهگیلویه و بویراحمد
 
ضرورت برگزاری جشنواره ملی مهارت در کهگیلویه و بویراحمد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برگزاری جشنواره ملی مهارت آموزی فرصت مناسبی برای توسعه این مهم و تبادل ظرفیت ها در استان است.
"حسین کلانتری افزود: برگزاری جشنواره ملی مهارت آموزی در استان می تواند خروجی های مهمی برای رشد و شکوفایی مهارت آموزی و شغل های غیر دولتی در استان باشد.
وی اظهارکرد: تبادل تجربه و نوع نگاه به مهارت آموزی یک نیاز مهم است و نیاز داریم که اساتید برجسته مهارت آموزی در رشته هایی که بستر دارند، به تبادل تجربه و نوع نگاه بپردازند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت تجهیز ظرفیت های و مراکز مهارتی در این استان، خاطرنشان کرد: باید متناسب با مراکز تجهیز بخش‌های مختلف را داشته باشیم.
کلانتری رونق بازار و کسب و کار را از اهداف اصلی نظام عنوان و تصریح کرد: در این استان نیز بر اساس برنامه و نوع نگاه جدید، تلاش های لازم را برای دوره های اموزشی و کارآفرینی و مشاغل جدید عملیاتی کنیم.
۵۷۰ نفر از بهبود یافتگان آموزش‌های فنی و حرفه ای را فرا گرفتند
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه وبویراحمد هم در این نشست گفت: طی ۲ سال اخیر برای ۲۰۰ نفر از بهبودیافتگان مواد مخدر این استان شغل ایجاد شد.
سید ناصر رضایی اظهار داشت: این شغل‌ها در زمینه های مختلف با ارائه تسهیلات لازم ایجاد شد.
وی بیان کرد: سال گذشته با همکاری مراکز فنی و حرفه ای ۵۷۰ نفر از بهبود یافتگان آموزش‌های فنی و حرفه ای را فرا گرفتند.
رضایی تعهد ارائه آموزش مهارتی به بهبود یافتگان در سال جاری  را ۶۲۰ نفر اعلام کرد.،
وی اضافه کرد: ارائه آموزش اشتغالزایی به بهبودیافتگان با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، بهزیستی و اداره زندان استان اجرا می‌شود.
ضرورت برگزاری جشنواره ملی مهارت در کهگیلویه و بویراحمد / سند توسعه مهارت چکش کاری شود + فیلم و تصاویر
 
سند توسعه مهارت چکش کاری شود
علی اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت : بازار مهارت را می پذیرد و ۸۰ درصد باقیمانده فارغ التحصیلان در انتظار استخدام دولتی هستند.
هاشمی با بیان اینکه امروز کسی پولش را به افراد فاقد مهارت نمی دهد و نباید نگاه به اشتغال متمرکز در حوزه حکومت و اشتغال دولت محور شود، عنوان کرد: نگاه افق دار به نیازها یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
وی افزود: امروز انباشت تقاضاها منجر به ازدیاد بیکاران شده و باید عادت غیر مهارتی افراد گرفته شده و  به سمت تغییر برویم.
معاون وزیر تعاون با اشاره به اینکه گرایش ها معطوف به علم و مدرک شده است، گفت: این مهم که علم زاینده دانش و تکنولوژی است را نفی نمی کنم، اما جهت گیری ما به نحوی بوده که اولویت ها مهارت اموزی نبوده است.
هاشمی با بیان اینکه طی ۱۱ سال آینده ۴۷ درصد مشاغل کشورهای توسعه یافته از بازار کار خارج می شود، این موضوع را حاصل تکنولوژی جدید دانست و تصریح کرد: در  بی ثباتی حاصل از تکنولوژی که یک بی ثباتی مثبت و نتیجه رشد است، باید تدبیر شود و در کشور ما نیز باید با یک آینده پژوهی جلو رفت.
وی افزود: ۵ هزار استاندارد آموزشی در کشور تدوین شده و نقش تکنولوژی در اقتصاد و زایش مسائل نو مهم است.
هاشمی ارزش گذاری در حوزه مهارت را یک ضرورت دانست و انسان خلاق، توانمند و مسئول را از خروجی های توجه به این حوزه عنوان کرد.
یکی از نکات جالب نشست قصد مسولان استانی از رونمایی سند توسعه مهارت های استان در همین نشست بود که رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور با اشاره به ظرفیت های کهگیلویه و بویراحمد، گفت: سند توسعه مهارت استان شما تدوین شده، اما باید در جلسات شورای مهارت چکش کاری شده و منطبق با اسناد بالا دست استان عملیاتی شود. و عملا رونمایی از این سند را به تعویق انداخت و خواستار تشکیل جلسات بیشتری با حضور اعضای نشست جهت تدوین دقیقتر سند شد.
بازدید از مرکز فنی و حرفه ای سرابتاوه
معاون وزیر تعاون به همراه معاون اقتصادی استاندار و رئیس فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد از مرکز فنی و حرفه ای سرآبتاوه بازدید کردند.
 
نشست با کارکنان فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد
علی اوسط هاشمی رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در آخرین برنامه خود با کارکنان فنی حرفه ای و برخی شرکای اجتماعی بخش خصوصی این نهاد دیدار و به سووالات انها پاسخ داد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار