رئیس اداره حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه گفت: قصرشیرین و سرپل‌ذهاب فرودگاه‌های اصلی پرندگان مهاجر در کرمانشاه هستند.
کد خبر: ۷۹۹۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳ 22 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،علی زمان خان‌محمدی بابیان اینکه هر سال با شروع فصل سرما پرندگان آبزی و کنار آبزی از نواحی سردسیر به سمت منطقه ما می‌آیند، افزود: این پرندگان در نقاط مختلفی از استان فرود می‌آیند که آبگیرهای مناطق گرمسیر خصوصا سد شهدای قصرشیرین و همچنین آبگیرهای دشت ذهاب محل اصلی فرود آنها است.

وی ادامه داد: پرندگان مهاجر از این مسیر به سمت بین‌النهرین و ... که مقصد اصلی آنها در فصل سرما است، می‌روند.

رئیس اداره حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه یادآور شد: اگرچه همیشه از تالاب هشیلان نیز به عنوان یکی از مقاصد فرود پرندگان یاد می‌شود، اما تعداد پرندگانی که وارد محدوده تالاب هشیلان می‌شوند بسیار کمتر از مناطق گرمسیر قصرشیرین و سرپل‌ذهاب است.

به گفته خان محمدی، این پرندگان شامل انواع اردک و غاز، حواصیل، اگرت، ماهی خورَک ابلغ، پاشَلَک، خروس کولی و ... هستند.

وی تاکید کرد: گاهی "سار" هم به این منطقه می‌آید که معمولا به صورت دست جمعی پرواز می‌کنند و هنگام تردد آنها بخشی از آسمان سیاه می‌شود.

رئیس اداره حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه معتقد است، اگر بخواهیم تمام پرندگان مهاجری که در فصل سرما از این منطقه تردد دارند را حساب کنیم، آمار آنها از چند میلیون نیز بیشتر خواهد شد.

خان‌محمدی ماندگاری این پرندگان در مناطق گرمسیر کرمانشاه را به طور معمول تا پایان اسفند و یا اوایل فروردین دانست.

وی با بیان اینکه در این ایام تشدید فعالیت یگان‌های حفاظت به منظور جلوگیری از شکار پرندگان را داریم، خاطرنشان کرد: به مردم و شکارچیان توصیه داریم از آسیب رساندن به این پرندگان که مدتی در کرمانشاه مهمان ما هستند، خودداری کنند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار